>Puréer från Ella's kitchen

>

Som ni säkert läst här på bloggen så lagar jag helst egen mat till lilla E, men vi har faktiskt testat på ett par köpe-varianter också. Hittills har vi köpt puréer från Ellas kitchen, och de har gått hem både hos oss och lilla E. Förpackningarna är väldigt praktiska när man är på spång, och jag gillar de enkla innehållsförteckningarna – bara ”vanliga” ingredienser, som dessutom är ekologiska.

Vi har testat pumpa/äpplen/blåbär/sötpotatispuré, plus deras lila smoothie som innehåller blåbär, äpple, svarta vinbär och banan. Bägge gick ner, men smoothien var nog aningens mer poppis.

Jag brukar oftast ha med mig hemgjord mat även när vi är på språng, men ibland går det inte ihop, och vid de tillfällena kommer vi att fortsätta att köpa de här puréerna. De är visserligen lite dyrare än den övriga barnmaten på butikernas hyllor, men köper man barnmat så sällan som vi gör så känns inte det som ett problem.

En rolig sak med Ellas kitchen är att företaget förespråkar att man skickar tillbaka de tomma förpackningarna till dem (kostnadsfritt) så att nya saker kan tillverkas av dem. För varje tillbakaskickad förpackning så skänker dessutom Ellas Kitchen pengar till välgörenhet. Den här infon borde verkligen stå på förpackningarna, för det här är något som jag inte tror många vet om. Toppen med ett miljötänk som inte bara handlar om innehållet.

8 reaktioner på ”>Puréer från Ella's kitchen

  1. >Oj! Jag som gått och gnällt om att det är värdelösa förpackningar på sånadär produkter, men nu får jag ta och ändra åsikt! Jättebra initiativ av dem, det borde som du säger verkligen stå på förpackningen!Och krya på dig ordentligt nu!

  2. >Här hemma är Ella-produkterna också populära, men jag hade ingen aning om att de kan skickas tillbaka..Ska jag absolut läsa vidare om! :)Sv: Många leksaker man ratade när man vid mindre är betydligt mer tilltalande nu..Taxen på hjul t.ex 😉 Skulle lätt kunna ha dem alla tre på en hylla 🙂

  3. >Intressant med förpackningarna, jag har tittat lite skeptiskt på dem får jag erkänna. Apropå hemgjord barnmat, hur gör ni med gröt? Egen och/eller köpt?

  4. >Kanske borde maila till dem och påpeka att det borde stå på förpackningarna nu efter era kommentarer!Helena – Vi kör egen gröt. Håller faktiskt på med ett inlägg om det, men det tar lite tid att få ihop så håll ut lite. 🙂

  5. >Då ser jag fram emot ett grötinlägg! Vi har kokat lite egen, men det var hopplöst att koka så lite som en smakis, så vi blev bekväma…

  6. >terracycles logga kommer faktiskt snart att finnas på förpackningarna. detta rullas just nu ut i butik men tar ett tag att ersätta tidigare förpackningar.

  7. >Helena – Ja, det kommer snart, det är så svårt att hitta den fakta jag vill ha bara…Jakob Rindegren – Vad bra. 🙂

Kommentera

