>Plötsligt hände det

>En hel dag utan att jag öppnade datorn! Jag bloggar visserligen inte varje dag (många av mina inlägg är förinställda) men oftast så kollar jag ändå lite bloggar, Fejjan, nåt recept eller liknande men igår öppnade jag inte datorn en enda gång. Vilken skön omväxling.

Vi babysimmade, lunchade hos svågerfamiljen, promenerade medan bebisen eftermiddagssov i vagnen, storhandlade, åt middag, och sen – ytterligare en sak som ”plötsligt hände” så såg jag och maken på en film tillsammans! Som jag längtat efter det. Visserligen med en bebis sovande på magen som blivit upptagen efter att hon storgråtit i sängen, men ändå. Och kanske inte den film jag själv skulle valt, men ändå. Väldigt trevligt att ha en hel kväll så där och inte bara en lång utdragen nattning som slutar med att jag själv får hoppa i säng vid niotiden.

Idag ska jag pyssla hemma, laga puréer och kanske ta ett fotbad.

4 reaktioner på ”>Plötsligt hände det

  1. >hm, har ni jobbiga nattningar alltså? 😦 Det är inte alls kul! Förhoppningsvis är det bara en fas och jag antar att ni provat det mesta redan men hoppas ni hittar nåt bra som hjälper!

  2. >Jobbiga nattningar är bara förnamnet känns det som. Just nu orkar vi inte riktigt ta fighten utan barnet får helt enkelt vara uppe tills hon somnar i knät typ…det känns inte helt bra, men alternativet är att en vuxen (läs ofast jag) blir sittande i sovrummet tills det är dags att gå och lägga sig själv. Vilket känns extra trist när jag jobbar och tiden att träffa maken är så liten ändå. Hoppas verkligen på att det är en fas.Jag tänker att det får vara som det är nu, men sen när jag slutar att amma – då ska sovningen minsann styras upp!

  3. >Hoppas att de jobbiga nattningarna hör till en fas och att det sedan blir bättre! Sv: Jag tycker också att det är så kul att läsa "tillbaka" och få något sammanfattat, även om det är någon jag följt. Ofta har man missat eller glömt någon detalj 🙂

  4. >Vad skönt! Man kanske borde införa en datorfri dag i veckan, och ta itu med allt annat man borde göra men så lätt glömmer bort när det finns så många bra bloggar att läsa..

Kommentera

