>Scampi på menyn

>Igår på restaurangen hade de tigerräkor på menyn. Tillsammans med en risotto, som jag såklart älskar, men nu blev tvungen att välja borta på grund av Naturskyddsföreningens Anti Scampi-kampanj. Istället tog jag en Bouillabaisse, som också är en favorit, men gissa vad som ligger i soppan istället för vanliga räkor som rätten vanligen innehåller – jo, scampi! Behöver jag säga att rätten för övrigt inte var någon hit? Läs: Trist fisk som bara bestod av bara en sort och inte så roliga grönsaker. Jag funderade på att kommentera saken (alltså scampin), men avstod vilket kanske var lika bra eftersom en i sällskapet tagit risotto/scampirätten.

Hur brukar ni andra göra när det inte är helt bra när ni äter ute?

2 reaktioner på ”>Scampi på menyn

  1. >Hej på dig!Vad starkt av dig att avstå från risotton trots att din vän tog den. Synd dock att vännen tog den. Trots att jag jobbar på Naturskyddsföreningen, med bland annat kampanjen tycker jag att det är knepigt också. Men sist jag var ut och åt och det fanns på menyn så sa jag faktiskt till. Och det gick bra. Man måste ju inte gå i konfrontation tänkte jag, utan bara välja bort är ju steg 1, steg 2 att säga till på restaurangen, steg 3 att försöka övertala sina vänner. Så tänker jag i alla fall. Och ju fler vi är som gör det desto fler restauranger och vänner kommer att välja bort. Bra gjort!Hälsningar,Mona Wallin (webbredaktör på Naturskyddsföreningen)

Kommentera

