>Tidsbrist

>Hinner inte göra saker att blogga om, eller blogga om det. Hinner däremot tjafsa med maken om saker vi inte hinner. Som tur är så hinner vi faktiskt bli sams igen. Nu hoppas jag att jag hinner duscha innan läggdags. Hej då så länge.

5 reaktioner på ”>Tidsbrist

  1. >Det kanske är svårt att gå från att vara tillsammans mycket till att vara en som jobbar och en som är hemma?Jag upplever att alla förändringar i familjesituationen oftast bidrar till lite tjafs i början innan man kommit in i rutinerna.Innan vi hade barn hade vi ungefär noll rutiner, vi levde lite hipp som happ och vi var ju bara två så det var inget problem. Men nu när vi har barn inser jag att rutiner är allt! Dels som trygghet för barnen men också för att minska tjafset hemma 🙂

  2. >Sarpo – Verkligen! Vi hade lite rutiner i våras, men nu under sommaren så blev det lite som du säger hipp som happ. Det funkade då eftersom vi hade så mycket tid, men nu hoppas jag att vi kommer tillbaka till rutinerna (om än andra) snart.

  3. >Åh, ett gissel det där. Hoppas ni snart har kommit i rutiner – sedan får man se lite mellan fingrarna och sänka kraven en aning. Kram!!

  4. >Det är som om du skriver om mig å oss! Exakt likadant. Vi verkar ha det prick likadant, bebisar med E-namn som föddes typ samtidigt, börjar jobba samtidigt, samma utmaningar. Så fint att känna att man inte är ensam eller att det är nåt fel på just oss. Hoppas vi kan hinna ses nån gång framöver också! Vore fint, med eller utan små E-tjejer!

  5. >Linda – Ja det här med att sänka standarden, men det är så svårt när man haft sina vanor.Motvalls – Ja visst är det skönt att slippa känna sig ensam. Jag ses gärna igen, både med eller utan barn!

Kommentera

