>100!

>Igår klockan 22.15 nådde bloggen ett för mig väldigt roligt och efterlängtat mål – 100 läsare! Tänk att det finns 100 personer som kollar in här för att se vad jag har att säga. Fantastiskt!

Extra roligt är att många av er lämnar kommentarer – det är lika kul varje gång jag ser att det finns en ny kommentar att godkänna. Jag vet att det finns några kollegor, några av mina vänner irl och ett gäng som hakade på hit från min anonyma ivf-blogg, men nu skulle jag vilja veta lite mer om er. Vilka är ni och hur hittade ni hit? Dessutom tänkte jag haka på vad flera av mina favoritbloggare gjort den senaste tiden – att fråga vad ni skulle vilja läsa om. Vilket är ditt önskeinlägg?

14 reaktioner på ”>100!

  1. >Jag tror, men vet inte riktigt säkert, att jag hittade hit via en kommentar som du lämnat hos mig..Eller så var det via Emve, eller Babababies-Anna. Svårt att minnas men glad är jag över att jag hittade hit oavsett hur det gick till!Du har nog ganska bra koll på vem jag är. Hanna, mamma till Astrid, sambo till Darlingen. En av Sveriges yngsta tanter 😉

  2. >Jag har ju kommenterat en del, men en presentation vore på sin plats. 28 år, gift med E och mamma till A som är ett halvår. Bor i lägenhet i en närförort på norra sidan Sthlm, men är uppvuxen i innerstan. Återgår snart till studierna t socionom. Hittade nog hit från Ekonördarna skulle jag kunna tro, troligen via ett inlägg om tygblöjor. Upplever mig som "lite lagom" miljönörd. Inget helt renlärligt (utom möjligtvis sopsortering), men anstränger mig en del. Tygblöjor och mestadels hemgjord mat till lilla A är sådana ansträngningar. Att resa mycket kollektivt är andra. Har matbloggat lite, då mat är ett stort intresse, men fick inget flyt i det utan nöjer mig nu med att läsa bloggar som intresserar mig. Som din!

  3. >Jag läste ju IVF-bloggen och hittade denna blogg via en kommentar du lämnade hos mig! Tror jag. Och vem jag är vet du ju :)Önskeinlägg: Mer eko-relaterat! Jag är ju kanske speciellt inne på eko-skönhet och eko-barngrejor. Sånt vill jag läsa mer om.

  4. >Oj, jag minns faktiskt inte hur jag hittade hit – det var för alldeles länge sedan för att komma ihåg med mitt guldfiskminne 😉 Men har för mig att du hade en annan blogg om graviditeten och det var där jag "mötte" dig först och sedan följde med hit. Kan det stämma månne? Vem jag är vet du nog redan om du läst min blogg ordentligt, ha ha!Önskeinlägg… tja… jag gillar det mesta du skriver – tycker det är en intressant blandning!

  5. >Hej!Efter att jag insett hur mycket "skit" som mixas in i gröten man köper i butik, började jag att googla runt på nätet, ihop om att få tag på goda och nyttiga recept. Hade mycket tankar kring Järnet, som finns tillsätts i större mängder, på ex Sempers babygröt. Men precis som du skrev i ditt inlägg, kan man faktiskt tillsätta järnet, i form av något annat i kosten, och därför har jag bestämt mig för att sluta köpa färdiggröt, och koka egen. All mat min lilla bebbe får, är annars hemlagad, men jag har hela tiden blivit orolig för det där med järnet, men inser nu hur naiv jag varit… Hur som helst, sen skriver du väldigt bra, och tar upp intressanta ämnen, så jag kommer definitivt att fortsätta följa dig här på bloggen, när jag inte sitter och skriver på min egna! God natt!

  6. >Jag hittade hit via en googling på tygblöjor tror jag…eller om det var via Pernillas blogg It's easy being green.Hursomhelst fastnade för din blogg för att den är mysig, det är en bra blandning av vardagligt och hållbart. Och så har jag en dotter som är några månader yngre än din! Titta gärna in på min blogg om du är nyfiken på vem jag är.Önskeinlägg då…tja, själv har jag lite ångest över mitt trista hår och skulle gärna se lite eko-tips om hårvård och eko-frisörer. Och så skulle jag gärna vilja veta vilka dina favoritbloggar är!

  7. >Vad roligt! Man blir ju löjligt glad av alla kommentarer!Jag har följt med dig från din förra, anonyma blogg. Och jag tror du vet vem jag är så jag lämnar ingen presentation, av ren lathet. :)Jag tycker du skriver bra som du gör. Blandat och viktigt!Kramar

  8. >Ja du Jenny… Hur hittade jag dig? Det var nånstans där i Solbergaskolans korridorer i början av 90-talet. :-)Mina favortinlägg handlar helt klart om utmaningarna i föräldraskapet och relationen.

  9. >Är gammal vän, känns som våra vägar korsats ofta i vårt liv på ett slumpartat sätt. Nu ingår ju jag i kompiskretsen som ses allt mer sällan, men som allltid är lika rolig att träffa. Gift med K och mamma till B och T. Jag gillar din blogg, eko, litet barn och mat är ju mina "intressen" också så jag kikar in här nästan dagligen. Är ju föräldraledig också så jag har ju lite bloggläsar tid ibland.

  10. >Kristina här! Minns inte hur jag fann din blogg…eller om du fann min först. Minns du? Kul iaf med att våra små E är nästan lika gamla.Gillar att läsa om bra vardagspusseltips. Hur vi ska få ihop livet med jobb å barn å allt annat vi vill hinna med.

  11. >Antar att jag hittat hit från Ekonördarna. Minns inte riktigt…Jag är Lisa. Har två barn (en snart 4 år och en 5 månaders). Bor i skogen i norrland. Gillar ekologiskt och hållbart.Är extremt intresserad av bebismat just nu, eftersom vi snart är i den fasen då lilla ska börja äta annat än bröstmjölk.

  12. >Å vad kul att ni hittat hit allihopa, och vad kul att läsa om er! En hel del känner jag ju via era egna bloggar, men kul ändå.Hanna – Jag undrar om du inte läste min ivf-blogg innan om jag inte minns fel? Hur som helst vet jag ju vem du är eftersom jag troget läser din blogg. :-)Tea – Tack!Helena – Du har ju kommenterat flitigt, kul att få känna dig lite bättre!Emve – Kul att du vill ha mer eko, har några grejer på gång men ska försöka lägga in ännu mer. :-)Linda – Visst vet jag vem du är. 🙂 Kul att du redan gillar allt på bloggen. :-)Anonym – Tack för komplimangerna.

  13. >Emmi – Kul att du hittat hit, och att du har en lite yngre dotter. Är lite dåligt på just det är med hår, brukar be maken att klippa mig. Men lite schamporecensioner kan det nog bli. Favoritbloggarna kan du se i spalten till höger.Sara – Tack för komplimangen! Jag vet ju vem du är som sagt så det är ok att vara lat. :-)Milo och Hanna – Ja, vi har ju känt varandra ett bra tag nu. 🙂 Kul att du gillar att läsa om utmaningarna.Lisa – Ja, jag hade ju tänkt att vi skulle hinna ses lite mer, men var tar tiden vägen?Motvalls – Nej, det minns jag faktiskt inte. Var det Annas blogg som förde oss samman kanske? Kul att höra att du vill läsa om vardagspusslet, det är precis vad jag gärna läser om hos dig.Lisa – Kul att du vill läsa om barnmat. Tycker att det är himla intressant, och att det skrivs allt för lite om.

Kommentera

