>5 saker om mig

>Jag fick en utmaning av Livets underverk att fullfölja fem meningar om min själv:

1. När ingen ser eller hör mig… så sjunger jag. (E:s närvaro undantaget.) Supertrist, och jag vet inte när det dåliga sång-självförtroendet kom. När jag var yngre sjöng jag ju i kör och allt.

2. Jag går aldrig hemifrån utan… nycklarna. Känner mig väldigt fri utan väska och en massa prylar. Sen är det lite jobbigt att komma på att något behövs handlas utan att plånboken är med, men så kan det gå.

3. Min blogg heter som den gör för att… jag hade en tanke om att kombinera mitt eko- och pysselintresse, således adressen ekopyssel. Sen blev det mer av ett eko- och mammaintresse istället, och då döpte jag om den. Att det blev Ekomamma i stan var för att de flesta ekolivsstilsbloggar jag hittade handlade om livet på landet. Självhushåll och hur man bäst sparar energi i hus är bra, men passar inte på hur jag lever. Jag hade en liten plan om att skriva en del just om eko i stadslivet, men det kanske blir mer sånt.

4. Om jag vågade skulle jag… lägga ut fler fina bilder på E.

5. Om tio år kommer jag att… bo kvar i stan, förhoppningsvis ha drömjobbet och minst ett syskon till E.

Slutligen tänkte jag skicka vidare utmaningen till fem andra bloggare:

Motvalls som bloggar på Diagnos: jävligt förbannad
Emve som bloggar på Friskhetstecken
Hanna som bloggar på Hannovsky
Pernilla som bloggar på It’s easy beeing green
Anna som bloggar på Baba Babies

6 reaktioner på ”>5 saker om mig

  1. >Kul att lära känna dig lite bättre!Svar:Självklart kan jag skriva lite mer om våra kvällsrutiner. Det kommer ett inlägg om det när jag fått ner några rader.

  2. >Ska svara på dem så fort jag kommit hem, blir lite dåligt med bloggande nu när jag är på fatcamp..eller KONFERENS menar jag 😉 Tack!

  3. >Jag ser fram emot mer eko-i-stan. 🙂 Stadsbarn ut i fingerspetsarna som jag är kommer det nog alltid vara asfalt utanför dörren…

Kommentera

