>Vill du byta till "fel" byte?

>Vi försöker ju byta vår lägenhet till större, och är därför med på två lägenhetsbytar-siter. Jag kan nöja med mig att konstatera att ingen av dem är optimal, men att den ena får mig att slita håret bra mycket mer än den andra.

En funktion som jag retar mig oerhört på är att man på den ena siten ska fylla i sitt intresse av att byta: ”snarast möjligt”, ”när rätt byte dyker upp” eller ”nyfiken på vad jag kan få”. Vad är egentligen skillnaden mellan de två första? Är det någon som vill byta snarast men till ”fel” byte? Och när rätt byte kommer så vill man väl byta ”snarast”? Dessutom undrar jag om det verkligen är någon som klickat i ”nyfiken på vad jag kan få”, eftersom min gissning är att det är för att kunna sortera bort dessa bytare som funktionen finns.

Själv vill jag byta snarast, till rätt byte. Dessutom vill jag slippa irritera mig på oavändarvänliga siter.

5 reaktioner på ”>Vill du byta till "fel" byte?

  1. >Jag som själv varit inne på denna sajt i ungefär tre-fyra år (haha för att byta snarast möjligt!!) tror att det handlar om att man ska visa hur akut man är i behov av ett byte. Väääääldigt många bara slökollar, kanske inte vill byta egentligen men är just nyfikna på vad de kan få. De kanske inte alltid kryssar i det alternativet, men iallafall "när rätt byte dyker upp" och då kan såna som jag som går bananas i min trångboddhet sikta in oss på de som har "snarast möjligt" som val. Fast det spelar ingen roll, folk tror ändå hela tiden att de kan få nåt liiite bättre. Därför blir det aldrig nåt med några byten. Vis av erfarenhet…

  2. >Jag tycker inte det är så orimligt. Klart ingen VILL byta ner sig, men i vissa lägen kanske det är mer akut, t ex vid en separation eller annat där man mer är beredd att ta vad man kan få. Sedan finns det säkert andra som inte har någon större brådska, utan kan tänka sig att vänta ett tag på den perfekta lägenheten.Det sista alternativet ser jag däremot kanske inte riktigt meningen med. 🙂

  3. >H och Jos – Eller hur!Milo och Hanna, och Tyg och otyg – Ja, jag förstår på ett sätt poängen, men samtidigt går nu ryktet att folk väljer bort sådana som oseriösa som valt "när rätt byte dyker upp" och då tar sådana som vi, som egentligen har bråttom, ändå "snarast möjligt". Jag tror tyvärr inte att de som väljer "snarast möjligt" inte är mer beredda att "ta vad de kan få" än andra tyvärr.

Kommentera

