>Hur tänkte ni nu, Apple?

>

Det bidde inget av de föreslagna mobilskalen, utan ett annat väldigt miljövänligt sådant – ett skal som en kollega hade liggandes oanvänt hemma. Toppen med återanvändning!

Intressant är dock att Iphone 4S ser likadan ut som 4:an utom på en punkt – reglaget som reglerar ljuslöshet sitter längre ner på 4S. Vilket gör att skalen för 4:an med hål som ovan inte passar helt perfekt. Jag kommer visserligen åt reglaget, men det är ju inte optimalt. Trist tycker jag ur miljövänlighetssynpunkt, då många mobilskal säkert kommer att kasseras när användarna byter mobil från 4 til 4S. (Sen kan man ju diskutera hur det här med att hela tiden köpa nya mobilmodeller påverkar miljön, men men.) Man kan ju undra om Apple verkligen har tänkt till, men kanske är det just det de har.

2 reaktioner på ”>Hur tänkte ni nu, Apple?

  1. >Är det så att man kan råka sänka volymen? För så blir det på min. Som du säger, meningslös ändring för konsumenten men apple säljer väl fler tillbehör.

  2. >Lisa – Jag har hittills inte råkat sänka volymen, men så har jag ju bara haft den en vecka.Som du säger, det är säkert gjort för att sälja nya tillbehör. 😦

Kommentera

