>Om vi behöver barnsäkra?

>

Så här kan det alltså se ut efter att mamman i familjen varit upptagen med att laga mat. En engångshändelse kan jag berätta, för även om jag hade henne under uppsikt hela tiden så tycker jag inte att plastpåsar en särskilt lämplig leksak för barn.

Annars är vi inte särskilt mycket för att barnsäkra här hemma. Jag tror mer på att hålla barnet under uppsikt och försöka lära henne vad man gör/inte gör. Det kan visserligen tilläggas att vi hade ganska barnsäkert redan innan E föddes, på grund av en mycket busig katt. Det vi gjort sen E föddes är att rensa ur de nedersta skåpen i köket så att det inte ska finnas något där som hon inte kan få riva ut, och att vi börjat dra ur sladden till kaffebryggaren och lägga den på bänken.

3 reaktioner på ”>Om vi behöver barnsäkra?

  1. >Vi har lite detsamma, barnsäkrat pga katt men vi har inga barn.Rolig och intressant blogg du har!//Henrietta

  2. >Henrietta – Kul att du hittat hit! Och jag tycker alltid det är lika kul att höra av andra som har katt.

  3. >Vi är inte heller särskilt mycket för att barnsäkra..Sopskåpet har fått spärrar och vi har inga blomkrukor på golvet, men bortsett från det så är det mesta nog som det var innan hon kom 🙂 Visst har vi plockat bort saker vi är rädda om från hennes "höjd", men hon får faktiskt lära sig att ljuslyktorna ska få stå ifred på vardagsrumsbordet (och är givetvis aldrig tända då hon springer omkring), och att det finns vissa saker som är "ajabaja" :)Sv: Haha, ja, du la "HARR" precis där jag tänkt lägga "RÄV", djurtema på WF 😉

Kommentera

