>Fy, HM!

>

Fick presentkort på HM till E och tänkte kolla in hemsidan för att kolla utbudet – vet att de ska ha en del i ekobomull. Tappade tyvärr helt intresset för att handla när jag måste välja ”pojke” eller ”flicka” redan på babykläderna! Skärp er, HM!

3 reaktioner på ”>Fy, HM!

  1. >Måste tyvärr säga att även KappAhl och de andra kedjorna i allmänhet inte är mycket bättre. Visserligen är baby en samlad kategori, iaf hos oss, men från 86cl får man välja kille/tjej. Dock delas kunderna i två "läger", det ena vill ha allt blandat och få välja utan att bli påverkad av vad som anses vara "pojkigt" och "flickigt", och sen har vi den andra sidan som blir irriterade om det inte är tydligt uppdelat.Har ett bord för baby-kaxs där jag försöker blanda mellan färg och form för att inte dela upp, och flertalet kunder har varit irriterade och kommenterat att det är så otydligt vad som är pojk eller flick..Då vill jag bara krypa in under en hylla på lagret och självdö ;)Sv: Men du får ha den på helgpromenaderna! Skulle gärna ha något likande på min android, men då jag inte har gps är det lite svårt.. 🙂

  2. >Jag håller helt med om att det finns två sidor – tog upp det här med HM på jobbet och då var det både kollegor som tyckte att det var dåligt och att det var bra. Vissa har sagt att "men det är väl bara att kolla på pojksidan" – men det är ju inte det jag vill.Vad bra att du ändå gör ett försök att blanda! Även om kunderna inte har vett att uppskatta det.

  3. >Det gick ett program för några år sedan där de bla besökte Kappahl och ville blanda alla kläder. Jag kommer aldrig glömma kvinnan som jobbade på K och som nästan desperat försökt förklara att det inte gick att blanda. Tänk om någon köpte FEL. Reportern (man) stod på sig och frågade typ "men om jag tycker om den tröjan kan det ju inte vara fel (även om det skulle vara en damtröja)"… Det här med könstillhörighet är provocerande 🙂

Kommentera

