>Busy busy

>

Att det varit lite låg aktivitet här på bloggen de senaste dagarna beror bland annat på en sak – jag är i slutfasen av att fixa årets kusinkalender. Förra året stod makens bror för sammanställandet och i år har jag alltså tagit på mig att fixa en kalender med bilder på alla kusinerna som makens föräldrar ska få i julklapp.

Ovan ser ni min planering – varje barn har en färg och bilderna har sedan placerats ut på tolv månader. Allt för att skapa ett så bra flöde som möjligt och en hyfsat lika fördelning. Att göra kusinkalendern är lite som att sitta med bordsplaceringen till ett bröllop: Det går inte att fixa till hundra procent, men man kan hoppas att alla inblandade blir nöjda ändå.

4 reaktioner på ”>Busy busy

  1. >Åååh, vilket trixande…hehe.Vad har du gett dig in på ;)?Beträffande kamera och utrustning, så använder jag en Canon EOS 450 D med ett Tamron objektiv som heter 17-50 mm F/2.8. Det är ett jättebra objektiv med bra ljusupptagning. Men "absolut inget allt i allo" eftersom det inte är ett macro.Jag köpte det för, just ljusupptagningen. Det är superbra, men det beror på vad man vill ha ut av det. Det går ju att köpa tillbehör om man vill ha olika effekter på objektiven. Filter , te x…Innan hade jag ett Tamron 18-200mm F/3.5-6.3 Macro, och även om ljusupptagningen inte var den bästa, så var det ett objektiv jag var oerhört nöjd med. Helt klart ett allt i allo. Om du vill, kan du få länken till min fotoblogg ;),kan du kika lite.Hoppas du blev lite klokare ;).Kramar i massor.

  2. >Milo och Hanna – Går det bra? Några tips?Luiza – Precis vad jag funderade på…. Just ljusupptagning är viktigt för mig eftersom jag avskyr blixt. Jag vill gärna ha adressen till fotobloggen!

Kommentera

