>Deos från Green People

>

Green People Aloe Vera deodorant, 75 ml, 119 kr hos bodystore

Den här deon har vunnit flera utmärkelser inom naturlig hudvård, vilket gjorde att jag hade rätt höga förväntningar. Tyvärr, måste jag säga, så infriades de inte riktigt. Deon luktar gott och torkar snabbt in i huden, men det hjälps inte riktigt när den inte riktigt står emot trycket. En lugn dag hemma funkar bra, men en stressig dag på jobbet är på gränsen, och en barnvagnspromenad med försenad mamma på väg till babysimmet är bara att glömma. Jag känner mig helt enkelt inte säker på att känna mig fräsch om jag vill hitta på något efter jobbet utan att behöva byta om, och för mig räcker en sån deo inte hela vägen. För mig är detta en ok deo, men inte så mycket mer.

Betyg: 3,5/5

Green Pople Organic Homme Stay Cool deodorant, 75 ml, 109 kr hos bodystore

Makens deo visade sig ha lite mer kraft i sig, så när jag märkte att min egen inte riktigt räckte till så har jag gått in på hans. Den luktar ganska starkt av pepparmint och den torkar också rätt snabbt in. Med den här känner jag mig betydligt säkrare – ibland har det till och med funkat att ha en tröja en dag till! Nackdelen för mig är doften. Den är som sagt ganska stark och när den blandas med svett uppstår en doft som jag rentav blir lite äcklad av. Men så länge doften inte tar över så känns det här som en rätt bra deo.

Betyg: 4/5

2 reaktioner på ”>Deos från Green People

  1. >Hallå! Jag slutade med deo för några veckor sen, den tog helt enkelt slut och varje gån på affären så int emindes jag det… jag har baddat armhålorna lite emd bikarbonat. Låter skumt men funkar på mig. Jag har nog alltid ansett mig vara normalsvettande, efter en period i slutet av tonåren med fruktansvärda problem. Jag tänkte göra en egen deo, kokosfett, bikarbonat och maizena. Hoppas det funkar och iten fläckar kläder, i så fall kanske jag testar den där homme 🙂

  2. >Vilket bra tips! Kan du inte berätta hur det funkat sen?Kan du tänka dig krämdeo i burk kan jag annars rekommendera Soapwalla. Den ska jag köpa igen när E kommer ur "äta på mammans-fingrar"-åldern.

Kommentera

