>Lilla skrutt

>Idag har vi haft en liten varm dam här hemma, som inte ens velat äta favoriten katrinplommonpuré utan det är bara amningen som har funkat. Gissa om jag är glad att vi inte slutat än! (Trots att jag funderat på att sluta många gånger sedan E:s tand dök upp.)

När man är sjuk är ju inget som vanligt, så dessutom har hon fått sova på mitt bröst i soffan istället för att bli lagd i spjälsängen när det var nattdags, samtidigt som jag har sett ikapp avsnitten av ”Drömmen om ett barn”. Tala om att flyttas tillbaka i tiden – att få se ivf-försök och födslar på tv:n samtidigt som E legat och sovit i exakt samma pose som hon gjorde den första tiden efter förlossningen. Visserligen 20 cm längre och mer än dubbelt så tung, men ändå! Nära till känslorna alltså, så gissa som jag har grinat när bebis efter bebis föddes efter mycket kämpande. Och mycket tårar för Anna och Anders. Som jag måste säga tycker är så bra att de varit med i programmet, så att man får se att det inte ”bara” är att göra ivf så blir det barn (även om det nu funkade bra för oss) och sen är det jobbiga glömt, utan de visar verkligen hur mycket kämpande det kan vara. Oavsett slutresultat alltså.

Lade skrutten i sängen för en kvart sen, för att kunna borsta tänderna och göra mig i ordning för natten, och nu hoppar jag också i säng. Godnatt!

2 reaktioner på ”>Lilla skrutt

Kommentera

