>Att ge med gott samvete

>Gårdagens inlägg handlade ju mest om barnens julklappar, men jag har ju fler julklappstips!

Mitt bästa tips är ju som sagt att hålla nere på julklapparna, men för den som inte vill ha den traditionen rekommenderar jag att ge enligt nedan:

1. Ge bort en upplevelse. Ett biobesök, ett besök på museum eller kanske en trevlig middag.

2. Förbrukningsvaror är också ett hett tips. En fin olivolja, hemgjort julgodis (här finns kul tips om hur du kan förpacka det) eller kanske något trevligt i dryckesväg.

3. Ge bort en gåva som kan hjälpa någon annan. Unicef har julklappspaket med vaccin, skolböcker eller näringspulver, och flera andra hjälporganisationer har liknande kampanjer. Ta chansen att hjälpa någon annan i jul!

Ni kan kanske gissa vilket jag tycker är det trevligaste alternativet? Julgodis i alla ära, men att ha kunnat hjälpa till att rädda livet på något slår ju faktiskt allt.

2 reaktioner på ”>Att ge med gott samvete

  1. >Underbara tips.Det är ungefär vad jag kommer ge till min man i år. Uppleveöser och hjälpa andra mer behövande.Massa kramar /Luiza

Kommentera

