>Tre lästips

>Idag är jag från och med 13.00 ute och firar julfest med mina kollegor (och ja, jag tänker ta ett glas vin trots att jag ännu inte slutat att amma…), så jag tipsar istället om några andra inlägg att läsa:

Amningshysteris inlägg om amning och alkohol.

Säg ifrån om jag har sagt det här föruts inlägg om förlossningsskador.

Hela nya bloggen Allt om barnvagnar
, som delvis skrivs av Anna som har Babababies.

Hörs imorrn!

4 reaktioner på ”>Tre lästips

  1. >åh fy fan angående förlossningsskadorna. Jag är inte bra än, ska ta mig iväg till mvc. Men den där stackars tjejen, fy fan. Och jag får också känslan av när jag pratar med andra att det händer så mycket obehagliga saker vid förlossningar som det int epratas om, och att många, många får mer eller mindre bestående problem. Och att det från sjukvårdens håll är lite jante över det "det får man tåla" Liksom. Jag slår vad om att ifall det fanns något motsvarande för män så hade det funnits mer forskning, mer hjälp och mer ifrgasättande.

  2. >Jag satsar på att komma tillbaka med full fart inom kort..Ska bara komma igen på alla plan först 😀 Vi har inga egentliga traditioner som innefattar julstrumpor, utan jag hittade den ifjol bland allt julpynt jag gjort på dagis/skolan genom åren. Darlingen tog sig då den äran att bli min secret santa, och han är för otålig för att jag ska få vänta till julafton 😀

  3. >Hanna – :-)Yevonde – Vad tråkigt att höra att du inte är bra än. Själv känner jag att jag hade tur, har en vän som fortfarande har problem om som sagt att blir det ett barn till så blir det kejsarsnitt. Att det är något man som man som kvinna får tåla om man vill ha barn gör mig bara såå förbannad. Samma med gravida som inte blir sjukskrivna. Usch och fy!!!Hanna – Vad härligt med en secret santa! 🙂

Kommentera

