>Pepparkaksbak!

>

Här har bakats pepparkakor!

I år är första året jag gjorde egen deg, och den första frågan var varför jag inte gjort det förut – det var så himla enkelt och mycket godare än köpt deg! (Även själva degen som det också åts en del av.) Jag bakade enligt ett recept jag klippt ut ur DN för säkert fem år sen (och att jag aldrig gjort egen deg kan kanske förklaras med att det var nog då jag bakade pepparkakor senast). För er som blir sugna har Fru C publicerat sitt recept så det är bara att sätta igång.

2 reaktioner på ”>Pepparkaksbak!

  1. >KUL! Jag har också lagat egen deg. Har den i kylen nu och hoppas det blir bra, trots fadäsen med bikarbonatet :/ Länken till Fru C funkar inte hälsar hon som är nyfiken på receptet 🙂

  2. >L8 – Vad kul, hoppas att det blir bra! Nu funkar länken. 🙂 Hade råkat kopiera in fel text bara…

Kommentera

