>Luciaförberedelser

>

Imorrn är det lucia! E är ännu för liten för att gå i något luciatåg, men får vara pepparkaksklädd dagen till ära. Mitt bästa tips är för övrigt att köpa luciakläderna begagnade, det slits ju inte så mycket på kläder som är aktuella 1-2 gånger om året. För er som stockholmare som har ”jag har glömt att köpa”-panik är mitt bästa tips Emmaus på Slussen, de har en ganska stor hörna med luciakläder.

6 reaktioner på ”>Luciaförberedelser

  1. >Finaste (och säkert godaste) pepparkakan!Vi köpte en tomteklänning, men nu i efterhand känns det sjukt onödigt. Imorgon får hon vara tärna i vit body, vita strumpisar och med glitter och tärnljus. Tror hon är nöjdast så 🙂

  2. >:-) Få en väldigt fin bild i huvuet. Kanske dyker upp en liknande på bloggen… 🙂

  3. >Jag fyndade en tomteluva till Rut på pingstkyrkans second hand i Tyresö idag. Den och en röd pyjamas och hon är redo att för sin första lucia!

  4. >Emmi – Toppen! Jag ångrar nästan lite att jag köpte en riktig tomtedräkt för lite röda kläder hade ju funkat utmärkt det med.Alexandra – 🙂

  5. >Jag har köpt fina begagnade tomte- och pepparkaksdräkter till mina små pojkar. Under resten av året använder de dem som pyjamasar. 🙂

Kommentera

