>Tre enkla eko

>1. Försök att inte skriva ut så mycket papper – tänk efter innan om du verkligen behöver en utskrift eller om det kanske räcker med att ha dokumentet på datorn.

2. Undvik i största möjliga mån att ta kaffe i pappmugg. Har ni inga porslinskoppar på jobbet? Varför inte ta med en hemifrån?

3. Mest ekologiskt och ekonomiskt är såklart att ha matlåda. Behöver du köpa lunch så ät hellre ute än att ta med maten upp till jobbet i en plastlåda.

2 reaktioner på ”>Tre enkla eko

  1. >Att inte skriva ut papper är en vana som är svår att bryta. Tur att skrivarfärgen ibland tar slut, så att jag upptäckte att jag hade ju nästan all info på min smartphone..Nu tänker jag att jag måste klimatkompensera; Ny telefon – inga pappersutskrifter : )Får se hur det går…

  2. >Ja, smartphonen är bra på det sättet. Jag har t ex avskaffat papperskalendern, och jobbar på att få bort post-itnoterandet.

Kommentera

