>Mitt år 2011

>Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Födde barn var ju helt nytt, och helt klart det mest fantastiska jag har gjort. Det kom ju ut världens underbaraste unge!

Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte att jag gav några.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Flera stycken! Och ett helt gäng blev två/tre-barnsföräldrar.

Dog någon som stod dig nära?
Skönt nog inte, men det var tyvärr flera närstående till personer jag känner som gick bort i år.

Vilka länder besökte du?
Det blev bara Sverige för mig i år.

Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012?
Disk- och tvättmaskin.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
13 februari!

Vad var din största framgång 2011?
Att jag faktiskt känner mig som en rätt bra mamma. Att jag lyckades stressa ner under mammaledighetstiden var också rätt skönt.

Största misstaget?
Att lyssna för mycket på vad andra säger att ”man ska göra” som mamma istället för att gå på min egen magkänsla.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Kräksjukan innan jul var ju inte så kul.

Bästa köpet?
Min telefon!

Vad spenderade du mest pengar på?
Vardagsgrejer. I somras hade vi nog ett rätt stort glasskonto. 🙂

Gjorde någonting dig riktigt glad?
E såklart!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?
Det blir nog ett gäng barnlåtar. ”Vi säger hej till…” som var öppningssång på babysimmet sitter rätt hårt i skallen.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Med tanke på att jag först var hade ett par år med ledsenhet över barnlösheten, sedan ett år med ledsenhet över att jag förlorade min pappa, så är det inte svårt att säga gladare absolut.

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Diskat, och tjafsat med maken om disken.

Hur tillbringade du julen?
Med familjen.

Blev du kär i år?
Klart jag blev kär i lilla E!

Läste du någon bra bok under 2011?
Ja, jag läste både Badskumt och Bankbluffen och lärde mig massor med grejer.

Favoritprogram på TV?
På Spåret

Största musikaliska upptäckten?
I år blev det ingen sådan, har nog aldrig lyssnat så lite på musik som i år.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Minns faktiskt inte alls. Jag minns bara att E fick fler presenter än jag, trots att det var jag som fyllde år.

Något du önskade dig men inte fick?
Lite prylar till kameran, bland annat en självutlösare som jag pratat om att köpa ända sen innan E föddes.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
(Blev tungen att kolla mina anteckningar för dagen.) Jag och maken köpte ost och vin, första gången efter E föddes. Ser att jag även antecknat att E testade nappen för första gången.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Några saker, bland annat en ny lägenhet.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Praktiskt mjukisstil

Vad fick dig att må bra?
När E mådde bra så mådde jag bra.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha

Vem saknade du?
Pappa

De bästa nya människorna du träffade?
I år har jag fått så otroligt många nya bekantaskaper: E och hennes kusiner är de bästa helt klart, men även mammagruppen som jag visserligen hade träffat innan men det var nu vi började hänga regelbundet. Min grupp av karriärtjejer är också ett toppengäng som jag lärt känna i år.

6 reaktioner på ”>Mitt år 2011

  1. >Kul lista! Har tänkt fylla i en likadan eller iaf liknande själv, men inte fått tummen ur ännu..Får bli i efterskott om jag inte hinner imorgon :)Sv: Det är en miniatyr av vårat tilltänkta trädäck som ska byggas på framsidan i sommar, Crille fick materialet till den i julklapp. 🙂

  2. >My – Ja, visst är den catchy?Hanna – Ja, fyll i! Kul med trädäck, ser fram emot att få följa bygget. :-)Luiza – Verkligen, hoppas att nästa år fortsätter lika bra. Kram!Livets underverk – Gott nytt år!

  3. >LIVET SOM SMÅBARNSFÖRÄLDRAR I ETT NÖTSKAL: "Vad önskar du att du gjort mindre?Diskat, och tjafsat med maken om disken." EKVATIONEN GÅR INTE ALLTID IHOP HELT ENKELT ❤

Kommentera

