>En seg dag

>

En riktigt seg dag har vi haft här hemma, och jag känner hur jag börjar klättra på väggarna nu efter att ha haft fler sjukdagar än friskdagar sedan dagarna innan julafton. Jag vill bara göra någonting!

Att det inte hänt så mycket kan förutom sjukslöheten också förklaras med att dagen blev lite kortare än vanligt. Att vara uppe halva natten och hosta kan nämligen göra att man måste ta en lång sovmorgon. Låter skönt när jag skriver det nu, men det var det inte sådär klockan fyra i natt…

Det enda som kan liknas något produktivt idag är att jag har lagat ett storkok av Lilla matderivéns fiskgryta, och hennes blåbärspuré till efterrätt. Toppen att få gjort idag eftersom vi hade lite äpplen kvar från landet som sjunger på sista versen. Blåbärspurén är dessutom perfekt både som efterrätt och att frysa in i istärningar som vi tar en på morgonen i gröten.

Hoppas på en piggare dag imorgon!

2 reaktioner på ”>En seg dag

  1. >Krya på er! Vi dras också med förkylningsrester, men inte så att det påverkar dagarna, dock nätterna tyvärr… Den fiskgrytan är absoluta favoriten här!

  2. >Helena – Vad är det med alla dessa sjukdomar? Dagarna blir bättre och bättre och vore det inte för att jag är uppe halva nätterna och hostar så skulle jag nog kunna vara i full gång dagtid. Blää! Krya på er ni med! Och kul att ni gillar fiskgrytan också, vi lagar den varje vecka. 🙂

Kommentera

