>Gjort idag

>

Visst var det trevligt imorse att komma upp till en välstädad lägenhet! Att natten skulle vara hostfri var dock att hoppas lite för mycket, men vi gör ett nytt försök i natt igen!

Lite konstig blev dagen ändå, eftersom den korta tuppluren jag tänkte ta tillsammans med E blev över två timmar lång (hon vaknade tidigare och var uppe med maken) – men som maken sa så är jag ju faktiskt sjuk och behöver sova. Hoppas bara att det hjälper!

För att få känna att jag faktiskt gjort något mer än att vara sjuk så hade jag satt upp tre saker jag ville få gjorda under dagen:

Nummer ett var ett storkok pumpagryta till E à la det här receptet. Eftersom butternut inte längre finns på vår butik så har jag bytt ut den mot vanlig pumpa. Inte så stor skillnad förutom att jag blev tvungen att dubbla receptet ganska många gånger när minsta pumpan på butiken vägde fem kilo! Gissa om vi har barnmat i frysen nu?!

Nummer två var att laga E:s spjälskydd som saknade några knytband. Det tog cirka fem minuter att fixa så man kan ju fråga sig varför jag inte gjort det de senaste tio månaderna, eller för den delen när jag var ledig i väntan på att E skulle födas. Bättre sent än aldrig helt enkelt!

Nummer tre har jag faktiskt inte gjort än, men ska ta tag i nu när jag sitter vid datorn – att beställa en doppresent till E:s kusin som döps om två veckor. Vad det är kan jag dock inte avslöja då jag vet att kusinens mamma läser bloggen ibland. Hoppas bara att presenten går hem!

Summa summarum en ganska lugn och skön dag men som ändå känns som att jag fått något gjort. Nu önskar jag bara att det gick en bra film på tv, men det är nog att hoppas på lite för mycket.

6 reaktioner på ”>Gjort idag

  1. >Det är så härligt att kliva upp på morgonen/komma hem och mötas av ett renstädat och väldoftande hem 🙂 Vi äter pumpa alldeles för sällan här hemma, fast det är ju så gott. Ska köpa hem en vid nästa besök till affären!Sv: Hoppas att du piggnat till ordentligt till nästa vecka, synd bara att det inte är en vecka med röd dag och klämdag!Det kändes som en roligare present än en blomma som säkerligen skulle gå en fasansfull död till mötes inom kort 😉

  2. >Fem kilo??? Jösses…Men det där med pumpasoppagryta låter ju fenomenalt gott! Får kika in och kolla på receptet!

  3. >Yevonde – Klicka på länken så får du receptet.Emmi – 24 portioner blev det till slut. :-)Hanna – Det är faktiskt nu när jag börjat göra barnmat som jag har upptäckt pumpan som ingrediens. Borde laga till oss också kanske.Jagvilljagkanjagvar – Gissa om jag var trött i armarna när jag kom hem. Pumpan i ena handen och matkassen i den andra.

  4. >Yevonde – Klicka på länken så får du receptet.Emmi – 24 portioner blev det till slut. :-)Hanna – Det är faktiskt nu när jag börjat göra barnmat som jag har upptäckt pumpan som ingrediens. Borde laga till oss också kanske.Jagvilljagkanjagvar – Gissa om jag var trött i armarna när jag kom hem. Pumpan i ena handen och matkassen i den andra.

Kommentera

