>Recensionsvecka!

>

Tänkte jag skulle visa en bild på hur det ser ut i vårt badrumsskåp. Från vänster:
Flux munskölj (makens), Bulldog shaving gel, Bulldog Original Moisturiser, Lavera Basis Sensetive Kid’s toothgel (recension här), Acta tandkräm, Green People Origanic Homme Stay, Cool deodorant (recension här), Tandborstar, Ekotandborsten för mig och E, TePe för maken, Green People Aloe Vera Deodorant (recension här), Luxit Soothing Serum, Estelle & Thild Body Cream (recension här), Lavera Basis Sensetive toothpaste (recension här)

Inser att det är en hel del produkter jag använder som jag ännu inte recenserat. Jag är lite kluven kring det här med att vara konsumtionskritisk och på samma gång skriva om massa produkter så därför har jag dragit ut på det. Samtidigt gillar jag recensioner hos andra bloggare då jag tycker att det är viktigt att alternativ till de konventionella lyfts fram, och flera av mina favoritprodukter hade jag inte hittat om det inte varit för andra bloggare. Jag kan dessutom gissa att jag sluppit gå på en hel del nitar som recensenterna gjort åt mig. Så nu ska här recenseras, hoppas att ni är laddade att läsa! Målet är att samtliga ekoprodukter ovan ska ha en länk med recension innan veckan är slut!

5 reaktioner på ”>Recensionsvecka!

  1. >Jag håller helt klart med dig om att han ,(programledaren) var lite väl för positivt inställd till alla ämnen och smaktillsatser…Man får sig ju en funderare.Efter man sa till mig på landstinget att jag skulle akta mig för alla E:n i maten jag köper, för att det kan vara illa för fertiliteten, har jag också blivit mer medveten.Jag visste dock inte att man gjorde den rosa färgen av äckliga löss, vilket man kan tycka är fnaturligt framställt, men näää, fy fan…jag avstår.Nu ska jag kolla alla livsmedel jag har hemma, haha…Ha en bra dag.Kramar

  2. >Haha, det är för komiskt nu igen. Fotade in i vårat badrumsskåp för två dagar sedan, vi har nog synkade blogghjärnor 😉 Är lite sugen på Estelle & Thild-produkterna, ska kolla in din recension :)Sv: Ja! Ut med det gamla, in med ordning och reda 🙂 Heja heja!

  3. >Luiza – Vad intressant att du blivit sagd att undvika e-ämnen pga fertiliteten! Men intressant att det inte talas mer om det. Kram!Hanna – Haha, det var dessutom ett par dagar sedan jag tog fotot. Ska bli kul att se vad ni har i skåpet! 🙂

  4. >Jag är nyfiken på om du har någon annan ecodeo att tipsa om än den där (för den verkade du inte helt nöjd med…). Tack på förhand!

  5. >Helena – Soapwallas deodorant som jag hade innan var verkligen toppen! Sen kan jag i och för sig tycka att Eco Cosmetics deon blivit lite bättre på sista tiden, det kanske är min kropp som har vant sig eller så blir den inte lika hårt körd nu när det är så kallt ute.

Kommentera

