>Luxit Soothing Serum

>

Luxsit Soothing Serum, 30 ml, ca 489 kr hos Classy Organic

En av de saker jag gillar med webshoppen Classy Organics är att de har väldigt trevliga reor där det går att fynda riktigt ordentligt. Så när jag såg serumet ovan från Luxsit för halva priset, så tvekade jag inte att slå till. Gissa om jag inte har ångrat det en sekund!

Vanligen medför höst och vinter att jag får torra partier på kinderna, men så inte i år. Visst har vi haft en mild vinter, men jag ger också det här serumet en stor del av credden. Jag har aldrig haft så fin vinterhy! Serumet är oljebaserat och går lätt in i huden. Efteråt känner man sig skönt återfuktad. När jag rengjort ansiktet på kvällen har jag tyckt att det räckt att smörja in ansiktet med denna och att jag inte behövt komplettera med någon ansiktscreme.

Luxsit är dessutom ett märke som drivs av två svenska tjejer och produkterna tillverkas i Nacka, vilket är ett stort plus för mig. Och sen ska vi inte tala om förpackningarna. Supersnygga och dessutom i glas! (För duschprodukterna används dock plast, men återvunnen sådan.) Serumen kommer i en flaska med pipett vilket gör att det är väldigt lätt att dosera och få exakt mängd olja.

Det finns bara en nackdel som jag kan komma på med denna produkt, och det är att priset kan kännas lite högt. Men ibland får man helt enkelt vad man betalar för.

Betyg: 5/5

4 reaktioner på ”>Luxit Soothing Serum

  1. >Låter ju toppen! Jag fick ansiktsolja från Suki i julklapp och hittills är jag väldigt nöjd med, dock är den ännu dyrare än Luxsits variant…

  2. >Emmi – Man använder ju som tur är inte så mycket olja så den räcker ju länge. Vad kul med ansiktsolja från Sukí, har testat några av deras produkter och gillat mycket.

  3. >Upplevde du att Luxsits olja var dryg..? På Sukis står att man ska ta 1-2 droppar och jag behöver minst tre. Det låter kanske inte så mycket men procentuellt är det ju det! Jag vill att den ska räcka länge.

  4. >Emmi – Två droppar? Då vet jag inte om Luxsits är drygare. Men bra på så sätt att jag inte behöver ansiktscreme också, och jag tar mindre av denna än vad jag gör av min ansiktscreme.

Kommentera

