>Saker som peppar en att fortsätta

>Middag på asiatiskt ställe med en grupp toppentjejer. Det diskuteras meny och val av rätter, det är en hel del jätteräkor. Varpå en i gruppen tittar direkt på mig och säger ”Men vi ska ju inte äta scampi, och vet du, jag har faktiskt tittat på reklamfilmen för Anti Scampi och häromdagen bytte jag ut jätteräkan på sushin.” Heja! Tänk att en sån liten sak som att jag valde bort jätteräkan på vår förra middag (och stod för för att det var ett miljömässigt val) kan leda till att någon annan väljer bort den, som kanske i sin tur leder till att någon annan gör samma sak. Tills ingen väljer jätteräkan.

7 reaktioner på ”>Saker som peppar en att fortsätta

  1. >Japp, nu när jag beställer favvipizzan blir det utan scampi och med vanliga räkor. Men kanske ska man säga till pizzabagaren varför så att han tar bort den från menyn…

  2. >Så himla bra! Så sprids vågorna på förändringarnas hav! 😀 Vilken snygg och bra blogg du har! Tack för du tipsade!

  3. >Mona Wallin – Kul att få någon att jubla! 🙂 Du får gärna posta inlägget på facebooksidan.Lisa – Scampi på pizza låter väldigt märkligt ändå tycker jag. Nu när jag blivit bättre på att säga till i mina middagssällskap så borde jag bli bättre att säga till på ställena jag med. Gör det du och föregå med gott exempel, så kan jag haka på!Anna H – Vad kul att du gillar bloggen! Hoppas att de andra tipsen faller dig i smaken.

  4. >Jag har fått mina barn på 12 och 10 att också byta sin jätteräka på sushin och får ofta förklara för personalen på sushiställena VARFÖR. Ingen tycks känna till detta, men visst är det så, att en liten våg lätt ökar, man påverkar så enkelt!!

  5. >Anna – Men visst är det så!Ingeborg – Vad bra att ni byter ut räkan och tar upp varför.

Kommentera

