>Veckans IN:UT

>IN:
Ingenting

UT:
Ingenting

Resultat: +-0

Återigen en noll-vecka. Inspirerad av Pernillas ”Trött på prylar-utmaning” så har jag faktiskt plockat fram lite gamla cd-skivor som jag ska rensa, men dessa har ännu inte lämnat hemmet. Jag hade först en tanke om att lägga ut dem på Tradera, men när jag såg vad som betalades för skivor där så har jag bestämt mig för att ta mig till en skivbörs. Någon som har några tips på en bra sådan i Stockholmstrakten?

En ytterligare kommentar är att vad knepigt det är med prylar som är kopplade till nostalgi. Det här är skivor som jag inte lyssnat på på många år och som garanterat finns på Spotify om jag skulle vilja lyssna – men ändå tar det lite emot att göra sig av med dem.

7 reaktioner på ”>Veckans IN:UT

  1. >Men åh, jag får sån ångest av mina första två veckor på året… fattar inte varför jag inte funderat på det här tidigare, eller åtminstone fört någon slags kassa på mina saker. Nu har jag inte köpt så mkt, har bytt o fått saker också, men ändå! Mängden som kommer in! Jag trodde jag hade koll på grejerna men det här kommer bli nyttigt för mig (och min ekonomi….) att hålla reda på!En annan sak jag tänkte på häromdagen var att dina "enkla eko" som du tipsar om ofta är sånt jag gör. Dock av ett helt annat skäl…. Min snåla mor har lärt mig allt hon kan, haha. Känns skönt att få lite cred för sin snålhet för en gångs skull! 😉

  2. >Sarpo – Visst är det bra att det som är bättre för miljön och det som är bättre för ekonomin ofta är samma sak! Två flugor i en smäll helt enkelt.Ang saker in så vill jag haka på det här med in:ut just för att jag känner mig så osäker på hur det såg ut på in-sidan. Jag vet att jag är bra att rensa och så, men det känns ju ovärt om det ändå kommer in massa prylar. Det handlar ju om att förändra sin livsstil, inte om att konsumera på samma sätt bara att nu är det ekoprylar som köps.

  3. >Jag vet precis vad du menar med prylar kopplade till nostalgi. Jag har samma problem nu när jag håller på att flytta ihop med min kille. Jag har redan "bott" här i tre månader och under den tiden inte använt någon ab mina prylar förutom ett fåtal som jag redan tagit hit när se behövts och ändå känns det svårt att bara tänja tanken att göra sig av med de.

  4. >Milla – Visst är det konstigt att det ska vara så, när man uppenbarligen inte har behov av prylarna?

  5. >Angående skivorna: gå till Mickes på Långholmsgatan. Nära och bra! Han tar emot en hel del även om han mest har vinyler, men han har ju t o m öppnat en fillial för cd-skivor på andra sidan gatan. Då kanske du kan få en liten slant i alla fall!

  6. >Minna – Fick faktiskt samma tips från annat håll. Ska försöka att ta tag i det där nästa vecka.

Kommentera

