>Äta själv

>

Visst blir det lite kladdigt när man äter själv, men vad kul!

Jag gör numera så att jag lägger upp en sked med mat på framför E, så får hon själv välja om hon ville stoppa skeden i munnen eller plocka av maten och äta med fingrarna. Det blir ungeför 50-50. Snart kanske jag vågar ställa hela skålen framför henne istället. Det ser inte så kladdigt ut på bilden, men när maken kom in i rummet sa han ”det där får du städa upp sen”…

8 reaktioner på ”>Äta själv

  1. >Hihi, sötnöt!SV: Ja, jag vet. Jag tror jag kommer komma till en fas då jag kommer känna ett sug efter massa fakta och böcker. Så ska försöka vara lite mer laidback. 🙂

  2. >Sara – :-)L8 – Kul att läsa. Passionfrukt kanske är något för E att testa. Och granatäpple har vi faktiskt hemma!

  3. >men sötprutt! snyggt jobbat, holger fattar inte det där med sked och ännu mindre med tallrik, den vänds uppåner och tuggas på för att strax därefter hamna på golvet.

  4. >My – Tallrik fattar hon inte ännu, så vi lägger maten på en bricka eller på ett glasunderlägg (lite i taget). Lägger vi på för mycket blir det lek och samma sak de gånger vi faktiskt provat riktig tallrik eller skål.

  5. >Vi kör efter samma princip här hemma, ibland funkar det med tallrik och ibland inte. Gaffel har blivit mer populärt än sked. Sen har vi börjat med vanligt glas också, det tycker hon är jättekul!Sv: Jag tog igen det tidiga uppvaknandet med råge, att läsa i en timme gör mer för mitt välbefinnande än att sova en timme extra :)Vad bra att vi är fler som lessnat på glorifieringen av blöjbytarpappor. Jag glömde ju även det värsta, pappor som är "barnvakt" till sina egna barn..Det pyser ur öronen på mig när jag hör det ;)Torsdagar har tidigare varit en alldaglig veckodag, men nu har jag flera med guldkant. Kanske är torsdag nya fredag? Jag får starta uppror om torsdagsmys 😉

  6. >MammaTEA – Eller hur!Hanna – Vad kul med vanligt glas, får se när vi kommer dit här hemma.''

Kommentera

