>Att läsa bloggar i mobilen

>Innan jul flyttade vi kontoret där jag jobbar, så nu åker jag samma buss hela vägen utan byte. Perfekt stund för att läsa bloggar! Det positiva är att jag nu känner att jag faktiskt hinner med att läsa alla bloggar som jag följer, men det finns ju också en negativ sida och det är det här med att kommentera. Jag använder bloglovin och på datorn tycker jag att det funkar supersmidigt. Men appen… Det är en sak att kategoriindelningen jag skapat inte funkar i mobilen, men att jag inte kan markera inlägg som olästa för att gå igenom dem senare är mer störande. Jag tycker nämligen att det är svårt att kommentera i mobilen. Bara att skriva på en skumpig buss är ett kapitel för sig, men framför allt wordpressbloggar och andra där man själv ska skriva in namn, mail och url känns lite knepiga att få till. Dessutom har jag ett flertal gånger råkat ut för att jag när jag skrivit klar en kommentar råkat komma åt något på skärmen och så var den kommentaren borta… 😦 Några gånger har jag gjort så att jag sparat inlägg jag tror att jag velat kommentera och läst dem på datorn när jag kommit hem, men det känns inte riktigt som en hållbar taktik för jag vill ju läsa när jag har den tiden. Suck.

Det här är alltså både ett gnällinlägg och en ursäkt för att jag inte kommenterar så ofta som jag skulle vilja.

Hur läser och kommenterar ni andra?

7 reaktioner på ”>Att läsa bloggar i mobilen

  1. >Att läsa i iphonen tycker jag fungerar bra men kommentera är lite krångligare som sagt.

  2. >Jag läser på mobilen, men det är sällan för om jag vill kommentera så blir det just så som du beskriver det…och jag blir fullständigt galen.Nej, det där med bloggläsande från mobilen får vänta till jag kommer hem. Oftast.Nu har jag kommit på att de bloggar jag inte kan kommentera på från min dator, går att kommentera från mobilen, så jag har inte mycket till val , hehe…Men de är få, så det får bli så.Ha en fin dag.Kramar

  3. >Det här skriver jag på mobilen. :-)Jag surfar oftast från mobilen men om jag ska skriva mail eller längre kommentarer använder jag datorn. Jag har tänkt på det där, nu när alla har smart phone så blir det inte samma dötid på t-bana, buss och tåg. Själv kör jag mycket bil eller cyklar till jobbet så kan inte läsa bloggar samtidigt. 🙂

  4. >Det verkar som om det är fler än jag som tycker att det är krångligt att kommentera på mobilen alltså…

  5. >Jag använder Byline (gratisvarianten) för att läsa i mobilen. Lite krångligt att kommentera, men enkelt att markera som oläst om jag vill kommentera senare. Nu kommenterar jag via mobilen.

  6. >Anna/Fru C – Aha, jag kände inte till Byline, men ska absolut kolla upp. Tack för tipset!

Kommentera

