>Nån som vill gissa?

>

I söndags skrev jag att E för första gången stått utan stöd. Ett par sekunder bara, men nu övas det för fullt här hemma och nu kan hon stå en lite längre stund än hon kunde första gången. Så jag tänkte att vi kan väl köra en härmapa från andra bloggare (läs: Anna och Bambis mamma) och ha en liten gissningstävling om när E tar sina första steg. Vad säger ni?

Som lite bakgrundsinfo kan sägas att E fyller ett år om tre veckor, att hon alltså nyligen börjat stå själv men har gått med stöd sedan hon var åtta månader. Nu går hon runt hyfsat bra med ett grepp om ett av mina eller makens fingrar. När tror ni att det är dags?

Den som kommer närmast får ett liten eko-överraskning med posten. Själv gissar jag på att hon går på självste ettårsdagen, 13 februari.


14 reaktioner på ”>Nån som vill gissa?

  1. >Ja, vad är definitionen. Ett par steg "av misstag" kommer oftast först… Att de står och tappar balansen och tar ett steg eller två i fallet. Men medvetna steg för att ta sig framåt, det tror jag kommer på din födelsedag, Jenny. 🙂

  2. >Jag gissar på tionde februari! Spännande. Lilla A har den här veckan fått kläm på det här med att resa sig upp. Mot allt. Särskilt när hon ska sova.

  3. >Jag slår till på självaste födelsedagen, det vore ju en fin present från E till E! 🙂

  4. >Jag hade också tänkt gissa skottdagen men eftersom den var tagen så säger jag 1 mars!Men vore ju kul om hon eller du får det i present ! 🙂

  5. >Åh spännande!! Klart vi gissar med! Hon verkar ha samma takt som b, fast lite snabbare. Så istället för två dagar efter födelsedan, två där innan. 11 februari, en månad efter b 🙂

  6. >Jag kanske ska tillägga att Jennys födelsedag är den 4 mars. Så det är alltså det datumet jag gissar på. 🙂

  7. >Åh vad kul att så många gissar! Ska bli spännande att se vem som har rätt!Kan avslöja att E både igår och idag tagit "hoppsan-steg" dvs som "Milo och Hanna" ovan säger ta ett steg för att försöka hålla balansen, eller som i E:s fall, försöka kasta sig mot något hon vill ha. Får se hur länge det dröjer innan de medvetna stegen kommer.

  8. >Jag gissar på den 12:e! Vår tös började gå enstaka steg själv i mitten av december, sen har det helt stannat av. Tills igår när hon plötsligt släppte taget och började knata runt för egen maskin, strålande lycklig över sin nya färdighet. :-)Kram!

Kommentera

