För ett år sen…

…(minus en dag) satt jag och lunchade med min underbara mammagrupp från föräldrautbildningen på Södra BB. Beräknat förlossningsdatum var passerat med fyra dagar, och jag hade sedan middagstid dagen innan haft hyfsat regelbunda sammandragningar med cirka tio minuters mellanrum. Jag pendlade mellan att hoppas på att det kanske var något på gång och ”det är ändå bara förvärkar, det håller säkert på ända till igångsättning…”.

Dagen efter ringde jag BB när sammandragningarna hållt sig på fyraminutersintervaller ett par timmar, men några timmar senare var de nere på tiominutersintervaller igen. Upp och ner, ner och upp – både fysiskt och psykiskt. Jag behöver kanske inte säga mer än att E föddes en vecka senare och att den där veckan inte är något jag vill uppleva igen. Det enda positiva var att jag faktiskt sov rätt bra, trots att jag hade sammandragningar när jag vaknade på natten också.

Om en vecka är det alltså ett år sen. Fortsättningen på hur det gick till kan ni läsa på fredag, 10 februari.

3 reaktioner på ”För ett år sen…

  1. Ser fram emot fortsättningen! 🙂

    Sv: Haha, du får börja köra med ”en in-en ut”-principen 🙂 Jag har blivit mycket bättre på att prioritera vilka bloggar jag läser dagligen och vilka jag kikar in hos då och då.

    Jag förstår vad du menar! Man blir ju lika glad (om inte gladare) som barnet över fina presenter 🙂

  2. Hanna – Kommer snart! 🙂

    L8 – Jag har faktiskt funderat på hur jag skulle göra med länklistan, och om den var vettig över huvud taget. Men då vet jag att det alla fall finns en person som gillar den. 🙂 Ska försöka ta tag i att flytta över dem när jag får tid över (läs: det kan ta lite tid, men bättre sent än aldrig… :-))

Kommentera

