En tårta till

Glasstårtan vi serverade på kalaset fick inte E äta av trots att det faktiskt var hon som fyllde år. Man kan ju olika synpunkter på det här med socker, men vi har valt att vänta så länge som möjligt, och att låta E få smaka en liten liten sked av det goda och sedan säga stopp kändes inte som ett roligt alternativ varken för henne eller för oss.

Istället inspirerades jag av UnderbaraClaras födelsedagsfirande och gav E en liten pannkakstårta till middag. Bara pannkaka, grädde och så upptinade bär som vi plockat på landet i somras. Tårtan blev inte lika fin i formen som Claras (bland annat för att plättlaggen är borta så jag fick freestyla små pannkakor), men E tyckte att den var himla smarrig. Bästa betyget är när barnet slickar tallriken efter att allt är slut!

4 reaktioner på ”En tårta till

    • Ja, jag blev superglad jag att jag hittade idén med en tårta som inte innehåller något socker.

Kommentera

