Hipp hurra för E idag!

Tänk att vår skrutt fyller ett år idag! Jag blir nästan lite tårögd när jag tänker på att vi för ett år sedan låg på sjukhuset och precis fått veta vem det var som levt om där inne i magen. Jag är så himla glad att hon kom till oss och att vi fått ett helt första år tillsammans känns nästa ofattbart.

Tyvärr firas födelsedagen med superförkylt födelsdagsbarn, men här kommer några bilder från gårdagens kalas (innan förkylningen bröt ut i natt):


Ballonger är väl självskrivna på barnkalas? De här är gjorda av biologisk nedbrytbar latex och kommer från Ekokul.


Vimplarna jag sydde till E:s namnfest kom till användning igen.


Glasstårtorna beställdes från vår favoritglasstillverkare 18 smaker. Jag hade först en tanke att göra egna, men vi valde att köpa för att minska på stressen. Det blev ingenting bakat, men en väldigt lugn och harmoniska mamma istället.


Självklart fick E paket, även om just dessa gavs idag, på den riktiga födelsedagen, istället.


Några av presenterna hon fick. Pyjamasar i ekobomull från Åhléns och Polarn & Pyret. Rubens docka (som går att tvätta i maskin, hurra), och E:s första ”Vem”-bok.

Sammantaget var det en himla trevlig dag och jag är glad att vi fick fira den med vår underbara familj!

14 reaktioner på ”Hipp hurra för E idag!

    • Tack, den var supergod. Och eftersom några personer var sjuka (och vi dessutom tagit i lite extra på antalet) så finns det tårta kvar i frysen att äta upp ikväll. 🙂

  1. grattis till 1-åringen, så fort det går, bara 6 v kvar tills jag styr upp 1-årskalas, har ju som sagt planerat sen länge, får se hur mycket som genomförs, det är ju faktiskt ingen dum idé med stressfri mamma på kalaset.
    boken ”vem bestämmer” fick holgis i julklapp, tycker den är helt underbar, ska önska fler till födelsedagen. och vilka fina pyjamasar 🙂

    • Jag gör ofta så att jag planerar en massa för att det är så kul att fixa, och sen inser jag att jag måste stressa som en galning i två dagar för att hinna med. Så jag har minskat ner och lejt bort det som lejas bort kan. Det kommer ju fler födelsedagar som jag kan piffa till lite mer, och då kanske födelsedagsbarnet är mer medveten om det också.

      Kul att ni också gillar Vem-böckerna!

  2. Grattis till Elsa! Molly läste ”Vems kompis” för mig härom kvällen. Kändes stort! ”Vem bestämmer” är också en favorit även om vi numera censurerar lite i avsnittet där Stora nallen ropar ”Dumma unge”. Vissa uttryck verkar fastna bättre än andra….. :/

Kommentera

