Två tvålar

Tvål Lavendel, Faith in nature, 100 g. 28 kr på Jordklok.

+
En trevlig tvål som gör sitt jobb


Lite stor/bred vilket gör att jag tycker att den har svårt att torka upp ordentligt mellan gångerna den används.
Luktar lite väl starkt

Betyg: 3/5

Tvål Mjölk och honung, Savon du midi, 100 g. 29 kr på Jordklok.

+
Mild, men god doft.
Känns inte uttorkande.
Förpackningslös
Känns fräsch även efter att ha legat ett ganska bra tag i tvålkoppen


Jag har faktiskt inte hittat något minus med den här tvålen. När jag googlar för att hitta inci ser jag dock att den verkar innehålla parfym. Finns det någon mer insatt i ingredienser än jag får ni gärna kommentera om det kan tolkas på något annat sätt. Det verkar dock inte gälla alla Savon du Midis tvålar för en del verkar ha doft från essentiella oljor.

Betyg: 4/5, men då är det parfymen som drar ner betyget, annars skulle det lätt bli en femma.

2 reaktioner på ”Två tvålar

  1. Det är svårt att tyda ibland. Det ser ju ut som man kan misstänkta att det är parfym(syntetisk) men ibland skriver de parfym även om den kommer från essentiella oljor.

    Inte för att det svaret hjälpte mycket 😉

    • Ja, man kan ju undra om det är så att parfym är den enda syntetiska ingrediensensen i en produkt. Jag vet att de i en annan av sina tvålar skrivit ut att det är parfym från essentiella oljor, men vet om man ska tänka att ”då är det säkert så i den här också”, eller ”då är det säkert inte det i den här för då hade de skrivit det”…

Kommentera

