En sak i taget

Jag gillar att pyssla, fixa och rensa hemma. Ofta får jag idéer om hur man kan organisera bättre eller saker som jag skulle kunna sy till E, mig själv eller hemmet. Problemet är bara tiden. Ganska länge har jag tänkt att jag skulle behöva en egen heldag här hemma få att få saker gjorda, men jag har insett att ska jag vänta på det får jag vänta länge. I kombination med att jag fått fixarryck (det blir ju lätt så om man bara är hemma flera dagar i rad och ser allt som borde göras) så har jag antagit en annan approach – att ta en sak i taget. Tiden att göra något litet finns oftast, och även om det är frustrerande att tänka på allt som är kvar så blir ju allt (förhoppningsvis) gjort till slut.

Så igår medan E sov eftermiddagslur så flyttade jag lite porslin från ett skåp i köket som E lärt sig att öppna, till ett skåp i vardagsrummet som E inte kan öppna. Å vilken lättnad att slippa plocka de fina skålarna vi fått i bröllopspresent ur hennes händer samtidigt som man försöker att laga mat eller diska.

Idag har jag fotat lite saker här hemma som jag rensat ut och som jag tänkte lägga ut på annons. Frågan är bara om det ska ut på Blocket, Tradera eller på Facebooks bytessida. Kopparna på bilden ska troligast hem till en kompis, om hon fortfarande vill ha dem.

8 reaktioner på ”En sak i taget

    • Ja, visst är det en bra taktik! Hoppas bara att jag kommer till slutet av listan utan att den fylls på allt för mycket med nytt.

  1. Sv:
    Signe har inte fattat riktigt vad hon gör med iPhonen. Hon håller upp och ner, bak och fram men skrattar glatt åt djuren i Peekaboo barn.

    • Ja, alla sätt är bra så länge barnet är glatt. 🙂 Elsa vänder ibland på telefonen, och ser väldigt förvånad ut när det inte är något på baksidan.

  2. Åh, jag önskar att jag fick baken ur vagnen de dagarna jag är hemma , istället skjuter jag på det heeela tiden…

    Skönt att porslinet står säkrare nu, och att du slipper jaga lilla fröken =).

    Det där med vilken sida man ska lägga ut sakerna på..hmm, ja, det är alltid lite svårt.

    Hoppas du har en fin helg.
    Kramar

    • Det är ju lätt att skjuta på saker. Många saker önskar jag att jag sett till att göra innan vi fick E, men då orkade jag bara inte. Inte att jag var trött fysiskt, men psykiskt var det för mycket att fixa allt.

      Kram!

  3. Jag kör stenhårt med att göra-listor, men man blir ju så stressad när de fylls på utan att beta av..Fina muggar iallafall!

    Sv: Det är min bästa jobbmugg, tycker det är så onödigt att ta en ny mugg från skåpet varje fika utan har min egen som jag kan diska ur lite snabbt och använda en gång till 🙂

    Tyckte det var lättare att fatta när Astrid var innanför naveln, nu har jag inte riktigt hängt med. Kanske har det att göra med att det är så fullt upp hela tiden 🙂

    • Jag läste precis en artikel i DN idag om att göra-appar. Måste ha! Men håller med om att det måste vara mer som betas av än som fylls på.

      Vad bra att ha sin egen mugg, särskilt när den är så där fin. 🙂

Kommentera

