Fina saker hos oss

Vårt hem består i stort sett av arvegods, second hand-fynd och ett och annat sällsynt nyköp. En av de bästa sakerna med det är, förutom att det verkligen känns som vårt hem, är att jag kan peka på varje sak och ha en relation till den. Antingen om den handlar om något från mitt eller makens föräldrahem eller en ovanligt lyckad second hand-runda.

Att se inrednings/detaljbilder i andras bloggar är något jag tycker hemskt mycket om så jag tänkte väl att jag skulle dra mitt strå till stacken:

Gardinerna kommer från mitt föräldrahem. Även om mina föräldrar inte använde dem på sjukt länge innan jag tog över dem så kan jag se dem på gamla bilder. Känns roligt att se mina föräldrar använda något som jag har i mitt hem varje dag nu.

 

Den här lampan hittade jag på en second hand-butik på Bondegatan. Jag hade länge letat efter en läslampa med ledbara armar att ha vid soffan, men ville inte ha en med vågiga skärmar som var det vanligaste då. Det tråkiga är att de virade banden håller på att gå sönder på rätt många ställen, men det är väl bara att göra om när den dagen kommer.

 

Den här lilla porslinsgrisen köpte jag på en liten butik med barnprylar för en herrans massa år sedan. Lite besviken blev jag allt när myntinkastet visade sig vara för litet för fem- och enkronor, men då förvandlades den till min guldpengsgris. Idag lägger och och maken alla våra tior här i och sedan tömmer jag grisen när det är dags att gå på loppis!

 

Det var några saker i vårt hem i alla fall. Kanske dyker upp fler bilder framöver om ni tyckte att det här var kul.

6 reaktioner på ”Fina saker hos oss

    • Tack, jag är supernöjd med lampan. Du kan säkert hitta en du med om du har lite tur. Det är ju lite knepigt det där med second hand att man verkligen måste på rätt plats vid rätt tillfälle.

      • Jag fick en av min väninna som bor i Sthlm, men den hade elfel så vi insåg med frakt och fix så skulle det bli dyrare än om vi köpte en här på plats. Jag har hittat en del, men inte varit riktigt nöjd. Jag väntar på den där med det lilla extra. Tur jag inte har någon brådska.

      • Det där är trist, när det är rätt sak men på fel plats. Hoppas som sagt att du hittar en som har det där lilla extra.

Kommentera

