Annonser annonser…

Har som sagt slängt ut en del annonser nu. Några i bytesgrupp respektive säljgrupp på Facebook, någon enstaka på Tradera och tre lite större grejer på Blocket.

De där större grejerna…det tog ett dygn så hade vi 30 svar. Ytterligare ett dygn senare har två av prylarna lämnat hemmet och den tredje blir troligen köpt nu i helgen. Har man lagt sig för billigt då?Jag tycker att det är svårt att sätta det där perfekta priset, ofta försöker jag reka lite vad andra tar men troligen underskattar jag värdet på min egen pryl när jag jämför skick och liknande. Samtidigt är det skönt att kunna göra en snabb affär och få undan sakerna. Hur tänker ni andra när ni prissätter annonser?

Den viktigaste annonsen går dock ut nästa vecka. Håll tummarna för att den kommer att ge oss en ny lägenhet!

2 reaktioner på ”Annonser annonser…

  1. Jag sätter alltid ut saker, och då menar jag lite större och dyrare saker som säljs på Blocket, för lite mer än vad jag vill ha för att bli nöjd. På så sätt så garderar jag mig ifall jag skulle lagt mig för lågt, och om någon vill pruta kan jag gå med på det utan att få mindre för varan än vad jag vill ha.

  2. Det är ju smart tänkt! För tyvärr vill ju folk ofta pruta. Nu var det t ex en som försökte lägga sig under halva priset…när tio personer till hört av sig och vill köpa till ordinarie pris. Det blev inte hon som fick köpa.

    Ska nog testa din taktik när vi lägger ut på Blocket nästa gång.

Kommentera

