Det lönar sig att le

Det har varit en lite stressig vecka, vilket betyder att det blev pizza-middag häromdagen.

Jag ringde och beställde pizzorna och kom sedan dit i samma stund som de lade upp dem på disken.

”Vilken timing!” sa jag och log stort, småpratade lite och frågade sedan om det gick att köpa till en extra pizzasallad.

”Det kan du få gratis”, sa tjejen i kassan ”för att du kom in här och log och var så himla glad, vi behöver människor som du som kommer in och smittar av sig med glädje.”

Behöver jag säga att jag blev ännu gladare av de orden? När jag gick, efter att ha önskat trevlig kväll, ropade hon efter mig: ”Fortsätt att le!”

Underskatta inte värdet av att le och att vara trevlig, det kan påverka en människa så mycket, och dessutom ge dig mycket glädje tillbaka!

 

13 reaktioner på ”Det lönar sig att le

  1. Ja, se så stor skillnad ett leende kan göra. Det behövs ingen större ansträngning från en själv, men kan göra så stor skillnad för någon annan! Heja!

    Sv: Ja, jag har också hört att man känner rörelserna tidigare andra gången..Men en månad vette katten. Det lär väl visa sig 🙂

    Det känns som att de här 12 veckorna som nu passerat gått ljusår snabbare än de 12 första med Astrid, jag hinner inte riktigt med! 🙂

    • Härligt! Det är alltid lika kul att få någon annan att le tycker jag, och jag blev i min tur glad av din kommentar. 🙂

Kommentera

