Lediga dagen

Det här med att vara ledig en dag i veckan är inget annat än en ren hit. Jag blir gladare och lugnare av att få mer tid med E och hemma, och jag tror att jag är mer effektiv på jobbet när jag väl är där. Det kommer att vara hemskt svårt att ställa om sig från den här lyxen i höst när jag ska gå tillbaka till femdagarsveckan.

Dagen började med lövblåsare på gården. Superspännande, tyckte E som absolut skulle stå i fönstret och titta på.

På förmiddagen fikade vi tillsammans med två föräldralediga vänner och deras barn. Eller, vi vuxna fikade medan barnen faktiskt sov alla samtidigt. Supertrevligt, men som vanligt hann vi inte prata om allt jag skulle velat.

Jag och E hann också med en långpromenad, och att besöka min mamma på hennes nya jobb. ”Här är mitt barnbarn”, sa den stolta mormodern och tillade efter en stund ”…och min dotter”. Det var ingen fråga om vet det var som var populärast där…

Nu är det en trött mamma som väntar på att bli serverad mat och sedan hoppas få ligga på soffan resten av kvällen.

9 reaktioner på ”Lediga dagen

  1. Jag har också valt att jobba deltid så jag har fredagen ledig. Då är jag hemma med yngsta flickan. Jag känner också att den här tiden uppskattar jag så mycket då jag kan vara med lillan och och även vila själv för att sedan kunna umgås med stora tjejen. De växer så snabbt så man ska ta tillvara varje sekund med dem.

    • Ja, det gör verkligen att övergången inte blev lika hård. Önskar att jag hade gjort det hela tiden, och inte bara efter årsskiftet.

Kommentera

