Onödiga utgifter

Borde sitta på cykeln på väg till jobbet, och inte på bussen, men vet ni vad – någon jäkel har stulit min sadel! Jag inbillade mig att jag själv kunde ha tagit av den i samband med vinterförvaringen för att förebygga stölder, men insåg efter att ha diskuterat med maken att så tyvärr inte var fallet.

Så idag blev det till att köpa en remsa, och i helgen är det jag som införskaffar en ny sadel. Två helt onödiga utgifter, men förhoppningsvis kan jag komma igång med cyklandet på måndag.

10 reaktioner på ”Onödiga utgifter

  1. Nej fy vad trist, vad arg man blir… Så fruktansvärt onödigt…och man undrar vad h’n ska med den sadeln till??? Jäkla idiot.

    Hoppas du hittar en fin sadel till helgen.
    Massa kramar/
    Luiza

    • Vissa människor stjäl vad som helst, har hört folk som blivit av med barnvagnshjul. 😦

      Ha en fin helg!

    • Kan tänka mig att det är lite knepigt. E vill gärna ligga på mig när hon ska somna, och det skulle ju vara svårt med en mage.

    • Ja, så kände jag också och det var därför jag trodde att jag själv hade lagt undan den någonstans, men nej.

  2. Men va? Folk kan ju verkligen vara hur knäppa som helst! Hoppas att du hittat en ny fin, bra sadel i helgen så du kan komma igång med cyklandet 🙂

    Sv: Det känns så konstigt, men bra och smart att hon kunnat ha nattlinnet i över ett år. Helt otroligt! Och bra kvalitet är det, vet inte hur många tvättar den åkt med.

    Jag har sagt åt min mamma att hon inte behöver skicka något ägg med godis, hon resonerade som din mamma, och det känns ju mycket smartare. Vi ska vara några dagar hos svärisarna (tror jag iallafall), och den som trycker i henne godis lär få sina fiskar varma..De vet vad vi tycker men gör ändå precis som de vill. Jag håller på att bli knäpp!

    • Ska precis ge mig ut på sadelshopping när jag och E avslutat lunchen. Hoppas att jag hittar någon bra som inte är svindyr.

Kommentera

