Morgonen än så länge

Vaknar 06:00 av att någon säger ”mamma”. Försöker med ett omsövningsförsök men får ge upp. Tänker att vi måste skaffa rullgardin i sovrummet. Maken får sovmorgon och jag går upp med E.

Ingen morgontidning i hallen, får gå ut i trapphuset i morgonrocken och hämta tidningen vid porten. Hoppas att tidningsbudet lär sig den nya portkoden snart.

Vasen med den fina tulpanbuketten har vält och det är vatten över hela bordet, inklusive gårdagens tidning som legat kvar på bordet.

E äter av kattmaten, igen…så går det när man inte är tillräckligt snabb.

Nu dags för E:s förmiddagslur. Jag ska upp på vinden och leta lite, med förhoppningen att jag hade fel när det gällde den stulna cykelsadeln och att den ligger där trots allt. Sedan väntar ett diskberg…

Vad tror ni, kan det bli en bättre dag?

6 reaktioner på ”Morgonen än så länge

    • Lite bättre är den faktiskt, även om sadeln med all största sannolikhet är stulen för nu har jag vänt upp och ner på alla våra förråd utan en skymt.

    • Känns som att det kommer vända, även om jag har bytt förhoppningen om att hitta sadeln hemma mot att hitta en till hyfsat pris i butiken…

      Kram tillbaka!

Kommentera

