Tur i oturen

Gissa vem som inte behöver köpa sadel?

När jag gick ner i cykelförrådet för att mäta cykelfästet blev jag lite fundersam, var det inte något som kändes lite märkligt med cykeln? Och jo, när jag tittar närmare på låset så ser jag – det är ju inte min cykel!!! En snabb runtspaning i lokalen (kan nämnas att den är rätt kaotisk) gör att jag ser att min cykel står ju länge in – med sadel!

Gissa om jag blev lättad! Kanske borde jag känna mig dum över att jag varit arg tre dagar i onödan, men jag väljer att vara glad över att min cykel är hel. Sedan kan man ju undra  över oddsen att en annan i huset har en likadan cykel, med exakt likadant trasigt bakljus och tilltryckt korg.  Jag hoppas bara att den personen själv tagit av sadeln.

När jag var uppe på vinden och i onödan letade sadel passade jag också på att hämta ner E:s höst/vårskor. Jag har ju funderat på om jag hade satsat på alldeles för stora skor, men det visade sig att de var storlek 21, och inte 22 som jag hade trott. Enligt storlekstabellen på Vincent Shoe Stores hemsida och min mätning på ilsket barn så borde de vara perfekta i storleken. Nu återstår bara hur jag ska få på dem på barnet, för hon verkar inte riktigt vara med på att foten ska ner i skon.

11 reaktioner på ”Tur i oturen

  1. Men vilken tur att du hittade sadeln/cykeln, och som du säger, är ju oddsen på att någon annan ska ha samma skavanker på sin cykel kanske ganska minimal…dessutom en likadan cykel.

    Ha en fin kväll.
    Kramar

    • Ja, känns superskönt att slippa köpa ny sadel. Både för att det är en onödig utgift och för att alla ”klassiska” sadlar var slut på butiken, så jag hade varit tvungen att köpa någon som jag egentligen inte vill ha, bara för att ha en.

      Jag skulle gärna sålt skorna vidare till dig, om det inte vore så att vi hoppas på att kunna få ett litet syskon till E, så av den anledningen så sparar vi på alla barnsaker.

  2. Vad är oddsen på det liksom? Men skönt för din del. 🙂

    SV: Marängswiss var, och är ju himlans gott. Men jag skulle kunna ge rätt mkt för choklad och ett glas vin också. Längtar liiiite tills barnen hoppat ut och jag i sommar får sitta i solen med ett glas iskallt rosé på altanen.(När barnen är lugna och harmoniska – har beställt två som aldrig är missnöjda.:D)

    Kram

    • Ja, maken hade också sett fel just på grund av att de hade samma defekter.

      Låter bra med din beställning. 🙂 Ni kommer att få en härlig sommar, och tänk på alla somrar framöver när barnen springer runt och leker och du sitter där med ditt glas (och kanske leker lite med emellanåt).

      Kram

    • Ja, det där med storleken var jättesvårt tycker jag, men bra att veta att man ska ta storleken på foten och lite till (hur mycket beroende på typ av skor).

Kommentera

