E:s första teckning

Häromdagen fick E tag på sin pappas blyertspenna och en kort stund senare var den första teckningen komponerad!

Tänk att mamma och pappa inte fattat att E är så stor så hon kan rita. Dags att köpa kritor nu kanske, har bland annat sett att det finns greppvänliga ekokritor hos Ekokul.

Den första teckningen kommer självklart sättas in i en mapp, men sedan får vi se hur vi gör med allt konstnärsmaterial. Det går ju inte att spara allt. Jag vet att jag läste om ett himla bra inlägg en gång om detta, men har tyvärr tappat bort länken. Berätta gärna om hur du gör hemma!

9 reaktioner på ”E:s första teckning

  1. Naah. Gulligt! Hur gammal är E förresten?

    Hemma hos oss sparas en del i mappar, skåp och ja, lite överallt. Jag har även ramat in några av Arvids alster och de pryder väggarna i hans rum 🙂 Ett tips som jag tycker är bra! Sen har vi även kylskåpskonst 🙂

    • E är 13 månader nu.

      Ja, att rama in lite saker tänkte jag göra framöver, men det är just det svåra med vad man ska spara. Jag har en pärm hemma hos min mamma som är superkul att titta i, men jag vet ju att jag ritat tusen gånger mer. Kanske ska fråga hur hon gjorde när hon plockade just de där.

  2. Vi plockar ut några som sparas i en mapp eller på väggarna och resten slänger vi när tillfälle ges. Det är omöjligt att spara allt. Jag ska ta ett kort på påsen vi fick hem från förskolan häromdagen med teckningar. WOW kilovis!

      • Vi plocklar ut de som är välarbetade, som har en historia eller något annat speciellt. Många teckningar är massproduktion och kanske inte behövs sparas i alla upplagor.

Kommentera

