Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Britta! Utmaningen går ut på att lista fem saker ni inte visste om mig. Det ska väl inte vara så svårt att komma på tänkte jag, men ändå har suttit och funderat ett antal dagar…

1. Jag hatar att komma försent och skäms oerhört när det händer. Gissa om det var ett problem när jag blev tillsammans med den oerhört tidsoptmistiska maken och fick hans många gånger lika tidsoptimistiska familj på köpet? Idag har jag lärt mig att det åtminstone är ok att komma försent när vi ska på deras tillställningar…

2. Jag arbetar fortfarande kvar på samma arbetsplats som jag började på efter examen, jag har alltså aldrig bytt jobb. Heltid vill säga, några extrajobb under studietiden har jag ändå haft.

3. Jag tycker att det är superäckligt att stoppa ner händerna i kallnat diskvatten för att dra ur proppen, och brukar oftast övertala maken att göra det åt mig.

4. Jag följer tv-serien How I met your mother och har flera gånger skrattat så jag gråtit. (För övrigt ska jag och maken se senaste avsnittet nu ikväll. :-))

5. Min absolut äckligaste maträtt är gröt, så har det varit ända sedan jag var liten. Väldigt opraktiskt eftersom det är supernyttigt och jag gärna vill att E ska äta det, men fy som jag ryser när jag råkar få i mig lite av hennes portion. Som tur är så älskar maken gröt, så hon har någon grötförebild i alla fall.

Till slut ska jag ge vidare utmaningen till fem andra bloggar, det får bliföljande: Feministmorsan och livskarusellen (som jag precis börjat läsa), Hannovsky, Amo Ergo Sum, BabaBabies och Friskhetstecken.

10 reaktioner på ”Utmanad!

  1. Kul att få veta lite mer om dig. Har själv ett likadant inlägg som väntar på att jag ska komma på de sista grejerna på listan. ..

    • Ja, jag såg att du också blev utmanad, och har sett fram emot att se vad du kommer att skriva. 🙂

    • Skönt att höra att jag inte är den enda, maken tycker att jag pjoskar mig ganska mycket…

    • Intressant med en till gröthatare. Jag smakar heller aldrig på gröten, utan känner med fingret om det är för varmt.

  2. Kul med fem sanningar, och tack för utmaningen! Har redan börjat klura på den i huvudet 🙂

    Sv: Hoppas att humöret vände på lördagen och att det blev en bra dag ändå! Ibland är det så svårt att komma ifrån det negativa, men man brukar ju vakna på bättre humör nästa dag iallafall.

    Det är så perfekt när man kan få in vardagsmotion i sina rutiner, träning som inte alls känns som något man måste göra utöver de dagliga göromålen, utan som blir av bara farten. Skönt med cykling, min cykel är tyvärr av det opålitligare slaget, tror jag ska börja leta på blocket efter en ny.

    Jag försöker att alltid lägga upp recept jag gillar, vet själv hur klurigt det är att hitta glutenfria recept som ”funkar”.

    • Ska bli kul att läsa!

      Humöret blev sisådär under dagen (eller hela helgen) men jag gick och la mig glad i alla fall.

      Hoppas att du hittar en bra cykel, det är ju verkligen toppen att ha!

  3. Åh. Det här har jag missat! Fem bra grejer där. Utmaningen antagen. Måste bara klura lite.

    • Men visst ja, jag skulle ju kommentera i allas bloggar också att de fått en utmaning… Bra att du hittade den ändå.

      Ska bli kul att läsa!

Kommentera

