Yasuragi-besök planeras!

Nu är det dags att planera årets spa! En vän och jag har nämligen en fin spatradition att årligen åka på spa tillsammans och bara ta det lungt och njuta. Vi har tyvärr haft en liten paus i spa-traditionen på grund av barnafödande och föräldraledighetsekonomier, men nu är vi igång igen!

Ett stort plus är att jag lyckats ”spara ihop” presentkort på nästan hela spavistelsen genom en enkätpanel som jag är med i. Hurra!*

I år ska vi besöka Yasuragi, vilket känns extra trevligt när jag idag läste att de ska hålla i Spadagarna, vars tema i år är ”hållbarhet”.

Kombinationen Yasuragi Hasseludden som arrangör och temat Hållbarhet passar som handen i handsken. Yasuragi jobbar med miljöfrågor sedan länge, men har nu tagit steget vidare och arbetar föredömligt och aktivt inom området och är en pionjär med en hållbarhetsansvarig på plats i det dagliga arbetet, säger Carina Wallberg, ordförande i Svenska Spahotell, i pressmeddelandet.

Det låter ju onekligen bra, hoppas att dessa dagar kan ge spaanläggningar runt om i landet ökat intresse för att jobba med ekologiskt och miljöfrågor. Det ska bli spännande att se om det går att märka av Yasuragis miljöarbete när vi besöker spa:t. En sak som märks är i alla fall att de inte serverar jätteräkor eller buteljerat flaskvatten, hurra!

Bild från Yasuragis bildbank.

*Är det någon som tycker att det låter intressant med en enkätpanel där man samlar poäng att byta ut till presentkort får ni gärna maila mig på ekopyssel@gmail.com, just nu får man nämligen bjuda in vänner dit.

10 reaktioner på ”Yasuragi-besök planeras!

  1. Jag har varit på Yasuragi flera gånger och det är så härligt. Jag älskar när man får lägga sig och läsa en bok eller tidning en liten stund och jag rekommenderar do-in eller klangresan.

    Ett tips, ta med dig två handdukar redan från början från lobbyn för det är lite krångligt att gå och byta dem sedan när de är blöta.

    ha en härlig vistelse!

    • Tack för tipset! Låter bra att du tyckte att det är härligt där, hoppas på att tycka detsamma.

Kommentera

