Veckans IN: UT

IN:
Ingenting

UT:
1 ring, Tradera

Resultat: -1

En enda pryl lämnade hemmet den här veckan, en ring som jag sålde på Tradera och lyckades med att få dubbelt så mycket betalt mot vad jag skulle fått på pantbanken. Känns som att både jag och personen som köpte den gjorde en bra affär.

I påsk hoppas jag på att kunna rensa lite mer, men å andra sidan har jag ganska höra ambitioner för vad jag ska hinna med under mina lediga dagar, så vi får se hur det går.

5 reaktioner på ”Veckans IN: UT

  1. Men vad kul att det blev en win-win situation ang ringen, goda affärer är alltid roliga!

    Sv: Jag inser nu att jag missade att skicka utmaningen vidare. Preggoförvirring? 😀

    Från början hade vi bara pottan ståendes framme i badrummet, och efter att ha inspekterat den en miljon gånger så började hon provsätta sig på egen hand. Vi låter det alltid vara på hennes villkor så att det inte ska bli några negativa tankar. Jag tror de flesta kommer överens med pottan när de känner sig redo!

    När det gäller trosträningen gör vi likadant, händer det en olycka så gör vi ingen stor affär av det, men går hon själv till pottan och sätter sig så uppmuntrar vi. Det börjar vara svårt att komma på positiva saker att säga, ”duktig” är ett ord jag aktar mig litegrann för. HEJA, det gillar hon dock, då applåderar hon storslaget 🙂

    • Vad snällt att du förklarade lite extra hur ni har gjort med pottan. Häromdagen hade maken satt E på den, och då hade det tydligen varit helt ok. Så kanske börjar hon vänja sig. 🙂

      Och ja, visst är det kul när både säljare och köpare blir nöjda. Jag hade en gång en köpare som betalade verkligen överpris för en sak, och var så orolig för att hon skulle höra av sig säga ”jag budade fel” eller något, men hon lämnade ett superpositivt omdöme så hon tyckte uppenbarligen att prylen var värd så mycket. 🙂

  2. Kul att de fick så bra betalt!

    Sv;
    Det ska bli riktigt skönt med lite trädgård!

    En väldigt smal bebis 😉

    Haha Förstår vad du menar. När man bara får veta lite så vill man veta allt 😀

  3. Det slog mig precis… jag skulle ju ta hit och släppa lös dig på mitt bohag!! Skulle ju bli en väldigt effektiv flytt om du finge rensa fritt här 😀

    • Jag skulle gärna rensa i ditt bohag! Jag har hört att det finns firmor för sånt, skulle nog passa mig ganska bra att jobba där. 🙂

Kommentera

