Försvinner inom kort

Äntligen har jag slagit slag i saken och bokat en tid hos frisören. Nu ska det långa trasslet bort!

Frågan är bara vad jag ska ha istället. Jag tänker hyfsat kort, framför allt för att håret verkligen är slitet så jag gissar på att minst en decimeter måste bort bara på grund av det, men också för att jag vill ha lite förändring och kanske en riktig frisyr.

Kom gärna med tips! Enda kraven är att håret inte ska kräva någon stylning alls, och att det ska funka med ett väldigt glansigt/halt och spikrakt hår.

6 reaktioner på ”Försvinner inom kort

  1. Ska också snart till frisören. Fick klippning och färgning i födelsepresent av husbandet. Och jag kan säga att det behövs! Är sugen på något nytt precis som du men vet inte vad. Vi har dock ganska olika sorters hår. Jag har lockigt och ganska tjockt hår.

    • Det var en bra present!

      Jag hoppas att frisören ska kunna komma med råd, samtidigt tycker jag att det är svårt att ha ställning till en helt ny frisyr där och då. Det är skönare att ha lite tid att ”tänka sig in i” en ny frisyr.

  2. Heja heja, modigt att kapa. Jag är också sugen på det mellan varven men fegar alltid ur..

    Sv: Ja,magen känns väldigt lik i storlek, men något spetsigare den här gången. UL känns väldigt nära, tror att tiden kommer att rusa fram tills det är dax..Jag hoppas iaf det 🙂

    • Får se bara HUR kort jag vågar…men det är som sagt väldigt slitet och det måste nog tas en rejäl bit.

  3. Åh, jag har ganska nyss också klippt av mig mitt långa! Först klippte jag ca två decimeter, men det kändes inte som att det var någon skillnad, så då klippte jag resten också, typ två tre decimeter till. Så nu är det kort! Men jag gjorde det själv. Det känns säkrast! =) Skönt är det iaf!

    • Åh, det vill jag se!

      Jag har försökt få någon kompis eller familjemedlem att klippa mitt hår, men det har inte riktigt funkat med tid så nu fick jag nog och bokade en tid. Kanske skulle kollat med dig istället. 🙂

Kommentera

