Förläng med muddar

Att sy på muddar är ett bra sätt att förlänga användningstiden för plagg som blivit lite korta.

I fallet ovan var det dock snarare tvärtom, på grund av de stora benöppningarna så trampade E ner benen och gick till slut och snubblade. Ett perfekt tillfälle att sy på muddar. Jag tog svart jersytyg som jag hade hemma och måttade upp muddarna efter en POP-pyjamas i samma storlek. Med modell utifrån den pyjamasen sydde jag sedan långa muddar som är dubbelvikta på bilden. Det känns som om POP-pyjamasarna verkligen har lång användstid på grund av de långa muddarna, och nu har vi säkert förlängt användningstiden för denna också!

7 reaktioner på ”Förläng med muddar

  1. Fint jobbat! Vissa pyjamasar verkar verkligen krympa på direkten. Kanske för att de tvättas ganska ofta efter att de utsatts för frukostgrötkladd…

    Nåja. PoPs verkar tvärtom växa med ungen. Cheetahn använder fortfarande en i strl 68 därifrån.

    • Vi har haft flera pyjamasar som varit bra, men när jag köper nya nu (med nya, läs: på tradera eller loppis) blir det nästan bara POP just för att de verkligen håller länge. E har precis gått över till ha 74/80 och då är den STOR. Å andra sidan är vissa årsmodeller inte lika stora i storlekarna, men muddarna gör ju att man kan ha dem längre oavsett.

  2. Vilket smart tips! Håller precis på att sortera ut kläder men nu hejdar jag mig lite. Muddar får det bli.

Kommentera

