Storstädning pågår

Nu när vi hade ett par extra dagar ledigt var min tanke att det skulle storstädas här hemma. Visst håller vi hyfsat rent, men jag har längtat efter att få tiden att göra det där lilla extra och framför allt att putsa våra smutsiga fönster nu när vårsolen börjar visa sig.

Min plan för framtiden är att försöka hitta en återkommande helg att hålla vårstädning på, för att minska risken för att alla helger blir uppbokade så att städningen inte blir av. Påsken känns som att den skulle kunna funka rätt bra, men samtidigt medför ju aprilväder att det som nu snöar och inte riktigt är läge för att putsa fönster. Kristi Himmelfärd kanske? Eller med tanke på i den takt städningen går här hemma, att man börjar vid påsk och hoppas på att vara klar vid Kristi Himmelfärd?

När vårstädar ni? Och hur lägger ni upp det?

Ovan ses en början till ett storstädningsschema att bocka av, får se om det behöver uppdateras lite.

 

14 reaktioner på ”Storstädning pågår

    • Kul, du som också är listfreak kanske har några ideer om hur man bäst lägger upp det.

  1. Behöver också vårstäda! Jag är inte lika organiserad som ni verkar vara utan tar saker i omgångar. Imorgon är jag ledig och funderar på att vårstäda balkongen och tvätta fönster. Får se hur långt jag kommer 🙂

    Ha en fin städdag!

    • Lycka till med städningen!

      Att köra omgångar verkar i och för sig vara ett bra koncept med ett litet klåfinger hemma, man hinner liksom inte allt på en gång.

  2. Vi brukar ta det pö om pö, men nu med en liten här hemma så känns det som att det inte skulle vara en så tokig tanke att göra bort allt samtidigt..Så fort de sopat gatan så brukar vi putsa alla fönster iallafall 🙂

    Sv: Huga! Alla negativa påskar har jag på något sätt lyckats förtränga..Förutom då jag var 12 och fick knäskålen ur led i slalombacken, ett abrupt slut på skidsäsongen. Men det känns inte så farligt såhär i efterhand 🙂

    • Jag hade en idé om att maken skulle sticka hemifrån med E så att jag skulle köra hela lägenheten ifred. De gick ut en timme medan jag städade kylen. Annars har jag fått ta det lite då och då medan E sover/gör annat. Och nej, maken är hyfsat oengagerad i städprojeketet…:-( Han tycker mer att man kan städa som vanligt och att storstädning inte måste ske varje år. Där är vi inte helt överens…

  3. Vi brukar försöka storstäda innan påsk, eller under påsken. Hann faktiskt putsa de skitiga och dammiga fönstren innan det började snöa, så det är jag nöjd med, men det är i princip det enda jag kunnat göra med tanke på expedition” renovering sovrum” hehe…

    Svar på din fråga om typsnittet: Jag har haft det hela tiden, men det har nog inte synts så väl för allt annat som tagit plats =).
    Kul att du tyckte om det nya utseendet.

    Hoppas du får en fin städardag.

    Kram

    • Påsk verkar som bra städtid helt enkelt. 🙂

      Känns som att det är svårt att hinna med städandet oavsett, det kommer alltid annat emellan.

    • Det där är ju ett ganska vanligt problem, att man har så mycket att göra att man inte orkar börja. Det är ungefär så storstädningen känns, men jag försöker att beta av en sak i taget…

  4. Tidigare gjorde vi storstädningen själva nån passande vår-helg men det är i princip omöjligt nu när vi har barn, när har man så mycket tid i sträck?! =) Ett tag tänkte jag leja bort hela alltet i år men så fick vi några timmar idag när Rut var med farmor och farfar så då rev vi av fönsterputs och lite annat. Kändes rackarns skönt! Hoppas ni kommer framåt med städningen!

    • Åh vad skönt att vara klar!

      Jag satsar på att beta av det hela sakta men säkert, en grej här och en där, till slut blir det väl klart i alla fall.

  5. Jäklar vad ambitiöst med en lista! Borde nog ha en egen sådan, min vårstädning gick åt skogen… 🙂

    • Ja, det var lite tanken att man skulle bocka av och få allting gjort, men det gick så där här hemma också. Men jag tänker att det blir bättre år för år…

Kommentera

