Påsken i retrospekt

Det här årets påskfirande har känt lite torftigt måste jag säga. E har fått två påskägg från mormor och farmor och jag gav ett till maken, men det är allt vårt firande. Känns lite trist när jag läst om vad andra familjer har gjort så nu har jag bestämt att vi nästa år ska:

  • Ge alla familjemedlemmar påskägg med roliga och goda saker i
  • Ha påskris
  • Måla ägg
  • Påskpynta

Hejdå påsken, ses om ett år!

8 reaktioner på ”Påsken i retrospekt

  1. Hihi, fina du…
    Vi har inte heller pyntat , annat än påskris och vide på bordet, med ett ägg på =). Sen fick vi påskliljor av bror och svärmor…Känns lite fånigt, eftersom vi inte gav bort något till dem, men fick en massa.
    Så nästa år, är ju skruttan nästan 1 år, och då kanske vi firar och pyntar lite mer =). Vet dock inte om vi ger bort så mycket mer än detta år, hehe.

    Ha en fin eftermiddag.
    Kramar/
    Luiza

    • Påskris och vide är ju alltid något. 🙂 Jag tycker att det är väldigt fint, så nästa år måste jag fixa. Låter ju bra att fira lite mer då. 🙂

      Kram.

  2. Vi brukar inte pynta alls, men fira med att ge påskägg till varandra och äta påskmat med svärisarna/min familj. I år har jag däremot gått lite bananas och pyntat (dock rätt sparsamt) och påskbakat! Gula punschrullar..Mmm, tror du att de kan klassas som julbak om jag färgar dem röda? 😉

    Sv: Skulle tro att det är hormonstormar i kroppen som livar upp kräkreflexerna, lite titt som tätt. Någon magsjuka var det då inte, tack varde gud och lov! Tack, tycker att de är så roliga att baka 🙂

  3. Vi har inte heller pyntat, tänker varje år att vi ska göra det men sen blir det inte av ändå. I år jobbade jag dessutom hela påsken.

    • Att jobba hela helgen är ju helt klart en godtagbar ursäkt.

      Jag känner varje år att påsken liksom bara kommer och överraskar och att jag aldrig hinner med. Men nästa år som sagt!

Kommentera

