Allt vi hann med

Jag känner att jag har beklagat mig lite väl mycket över städningen som inte riktigt hanns med, trots att det var långhelg och jag dessutom hade två dagar extra. Det var nämligen rätt mycket annat som hanns med.

E fick ett nytt lakanset, sytt av lakan vi haft på landet men som blivit väldigt slitna i kanterna. Perfekt att sy mindre påslakan av.

Vi har besökt Stadsmuseet tillsammans med E:s kusiner.

En massa god mat har lagats och ätits, och även en sats med Lilla Matderivéns blåbärs- äpple- och sötpotatispuré har vispats ihop. Ett bra alternativ till Ellas liknande puré, men frågan är bara om det finns något sätt att förpacka den lika smart.

Dessutom har jag faktiskt städat nästan hela köket (utom ugnen) och badrummet, sett en himla massa avsnitt av MadMen med maken, läst ikapp bloggar, hälsat på min mamma på jobbet och bara tagit det lugnt.

Inte en hel fel ledighet med andra ord! Nu blir det en dags jobb innan jag är ledig ytterligare en dag.

14 reaktioner på ”Allt vi hann med

  1. Du har varit flitig som en liten myra ju =)!
    Låter som du haft en fin ledighet iallfall =).

    Ha en bra kväll, vännen.
    Kramar

    • Ja, jag kände att jag fokuserade så mycket på städningen att jag glömde det andra som jag gjort. Men jag har ju både hunnit en hel del och haft supertrevligt.

    • Ja, gamla lakan är bra till mycket. 🙂 Snuttarna som blev över funderar jag på att sy ett nytt lapptäcke av. Sydde ett inför E:s födsel men inser nu att jag nog måttade lite litet.

  2. Underbart mönster på lakanet. Och vilken bra idé. Synd bara att jag inte har något gammalt retrosnyggt liggandes.

    Låter för övrigt som en fin helg!

    • Det känns lite extra i och med att vi använde de där lakanen hemma när jag var liten, sen när de blivit slitna gick de ut till landet, och nu har E dem. Fin retrotanke.

      Ett tips är att gamla lakan ofta går att hitta på loppis!

    • Nej, det ju ett problem det där. När man väl blivit klar med en del så har den första delen redan blivit smutsig igen…

  3. Håller med övriga, låter trots allt som en väldigt bra helg!

    Btw; går det inte köpa såna där mindre plastpåsar som är återförslutningsbara och frysa. Och sen bara klippa upp ett litet hörn när man ska äta? (Har för mig att det finns mindre än 1 liters.)

    Bara en tanke, fast plastpåsar kanske iofs inte är så miljövänligt… 🙂

    • Frågan är om man verkligen vågar lite på återförslutarna i det fallet? Men annars låter det ju smart om man bortser från miljövänligheten ;-). Jag har också funderat på om det finns någon slags ”sugrörsmugg” för barn för då skulle man ju kunna ha det i en sådan.

    • Nu älskar jag att du är liggande ;-), tack för tipsen! Problemet är ju att jag vanligtvis försöker att undvika plast, men man kanske inte kan få allt…

      Ska tipsa en kollega om detta för jag vet att hon också letat efter en liknande mugg och hon har inte samma ”plastfobi”. Hon kommer att bli superglad för dessa tips tror jag!

Kommentera

