Nej till jätteräkan sprider sig i bekantskapskretsen

När jag fick informationen om hur dålig jätteräkan är för miljön och bestämde mig för att bli anti scampi ska det erkännas att maken inte helt var med på noterna. Framför allt för att han älskar thaimat och eftersom vi inte äter kött så minimerades utbudet ganska drastiskt.

Nu är det dock andra bud. Maken kom hem häromdagen och berättade att han uppmuntrat en kompis på lunchen att avstå från scampi. Heja maken!

5 reaktioner på ”Nej till jätteräkan sprider sig i bekantskapskretsen

  1. Känner igen det där! När jag engagerade mig i Fältbiologerna planerade vi en aktion mot jätteräkan. Min särbo kunde inte förstå varför, han som älskade denna ”delikates”

Kommentera

